Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Thursday, November 28, 2013

Ukur Baju Di Badan Sendiri, Bukan Di Badan Rozita Che Wan


Haha..tajuk tu saja je nak bagi gempak....nak2 kan Rozita Che Wan dkt nak kawin da....hekhokhekhok...tapi mmg betul la jugak tajuk tu..Kalo aku nak beli baju, sah2 la kena ukur kat badan aku sendiri kan??? Kalo ukur kat badan Che Ta...masuk kaki aku sebelah je pun belum tentu muat...hahah...Che Ta kan ramping gitu...Aku nih ala2 anak gajah...hikkkkkssss....

Actually semalam aku baru beli shoe aku nih...Rega murah je RM25 kat Pasar Tamu Sipitang...hihi...Beli pun sbb suma shoe pun da jahanam plus idok la banyak pun shoe aku...Atenya dok umah je selalu pun kan..Buat apa nak ada byk2..Ada tu ada la jugak dlm rak kasut tapi aku x suka nak pakai sbb menyakitkan kaki so haruslah cari shoe lain..Shoe yg aku beli ni sedap pakai, lembut je n aku yakin x kan sakit kaki tambah2 Ahad ni aku nak jalan jauh so haruslah cari shoe yg selesa gitu agar aku x jalan terhincut2 nanti. Pastu kali ni tiket beli seniri, Air Asia pulak tu...nanti nak nak flight punya la menjauhkan nak jalan...Rasa nak bawak rollerblade je tau tapi rollerblade pun x da, kalo ada...aku bukan reti pun nak guna..hakhakhak *gelak tutup mulut....

Tapi hubby aku mmg jimat byk la sbb aku ni maintanance x tinggi. Kalo guna sesuatu tu, guna je sampai lebam. Jenis aku pulak, aku ni jenis x suka nak susahkan hubby aku sbb hubby aku bukan gaji besar mana pun kan tapi kdg2 dlm diam, aku songlap jugak duit hubby aku tu tapi bukan buat apa pun...Simpan dlm account je..hihi...Lagipun dulu2 masa aku keja pun, even ada gaji sendiri pun...tetap aku ni berkira bila berbelanja, x pernah la aku beli brg yg arga beratus...beli pun yg murah2 je n caya x caya, kasut keja aku ada satu je..Bila rosak high heel aku tu, ke Bata jugak aku membeli kasut yang sama mcm yg da rosak tu sebabnya aku mmg selesa ngn kasut tu...Setia kan aku???hihi...Bukan aku x mampu tau, padahal masa aku keja Astro dulu, bulan2 aku bagi Abah aku RM300, Mak aku RM300...

Semalam masa jalan2 kat tamu, lepak kat kwn aku yg meniaga beg..aku beli la beg kat kwn aku..pastu kakak kwn aku tu ckp..minggu depan ada beg baru tapi mahal la...tapi aku cakap "takpe la kak..yang arga 30hinggit nih pun saya fikir 100x inikan yang mahal2"...gelak berjemaah kami semalam...hahah...Nanti kalo aku rajin, japgi aku show korang beg aku yg 30hinggit tu ekk...lallala..Itupun beli sbb handbeg lama kecik n zip da rosak...Sedeykan???hihi...

Actually, entry ni bukan utk menagih simpati tau korang n bukan nak puji2 diri sendiri konon mcm bagus sangat nak cakap diri baik sgt konon x boros ke hapa. Ni kisah aku je. Tak salah la kalo korang yang mampu nak beli benda yg mahal2..nak ada koleksi sandal, high heel bagai...handbag...Ikut kemampuan masing2 gitu tapi pastikan istilah "Biar papa asal bergaya" tu x da dlm kamus hidup kita semua sbb akhirnya akan menyusahkan diri kita sendiri. Ok lah korang..da pjg aku membebel nih...babaiiii...tapi jgn lupa click2 iklan yg ada...hihikkksss...

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...