Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Tuesday, November 12, 2013

Kerana Seorang Yang Bernama Sahabat


Memandangkan ramai akak2 n kwn2 yg concern dgn entry aku yg sblm ni...makanya aku sharekan di sini apa sbnrnya yang membuatkan aku rasa sedeyyyy sgt..huhu...Actually kisah ni melibatkan rumahtangga kwn aku yang hubbynya berscandal. Bukan aku je yg tau, ramai pun yg tau psl ni n in the same time kwn aku tu mmg kata yg hubbynya tu da lain..Tak lekat kat umah katanya. Pastu tau je la kita2 kaum pompuan nih, bila kwn kita sedih n desak kita...aku pun lemah, bodoh x hingat percayakan kawan...aku cita la apa yg aku tau tapi bkn niat aku nak buat rumahtangga dia berantakan...Aku siap nasihatkan dia lagi contohnya aku kata kat dia..Jangan la selalu blk kmpg tinggalkan hubby kalo x da sebab penting, kalo hubby kuar pi pekan..kalo malas nak ikut, suh anak ikut...kira prevention drpd hubby ambik kesempatan jumpa pompuan lain. Da lama sbnrnya aku tau hubby dia berscandal tapi aku x gtau dia cuma dlm minggu lepas rasanya..aku akhirnya tertewas dgn yg bernama sahabat. 

Kalo korang nak tau, dlm perkahwinan aku nak masuk 6taun ni..ada la beberapa kali hubby aku berscandal sampai pernah kami hampir bercerai-berai 4tahun yg lalu...Itupun family hubby aku je yg tau masalah kami yg besar ketika itu dan tak pulak aku cerita pada family aku...huhu..Ce la korang bygkan tekanan yg aku alami saat tu!!!. Sorry, aku bkn nak aibkan hubby aku cuma apa yang berlaku dlm hidup aku tu menjadikan aku ni jenis wifey yg x kan percaya pada suami aku 100%. Mungkin korang akan kata...apa la teruk sgt aku ni kan sampai x da langsung rasa percaya kat suami tapi apa boleh buat...Mungkin korang x pernah duduk kat tmpt aku sbb tu korang x kan faham perasaan aku. Syukurlah kalo hubby korang seorang suami yg setia tapi aku tetap nasihatkan korang utk jgn meletakkan kepercayaan 100% terhadap suami korang sbb korang akan sakit kalo kepercayaan itu diragut...huhu....


Berbalik pd kisah sahabat aku tu, skrg aku rasa amat menyesal sgt. Kalo aku tahu akan jadi mcmni, tak payah la aku meletakkan diri aku di dlm risiko mcmni. Sepatutnya..nak jadi apa ngn rumahtangga org, lantak dorang la kan...Hemmm...semestinya nama aku yg buruk skrg...mesti org kata aku ni busybody. Drpd awal..aku mmg da pesan kat kwn aku tu...jgn libatkan aku tapi see...akhirnya aku pulak yang menjadi penyebabnya dan skrg..bukan saja aku jadi benci pada sahabat aku tu..malah hubby aku marahkan aku...Kalo la satu balai da tahu, betapa malunya aku Allah saja yg tau..hukhuk...Dan drpd smlm aku menahan sabar dek kata2 hubby aku. Hubby aku terlalu marahkan aku sbb katanya aku menjatuhkan air mukanya. Korang tau je la bila marah menguasai diri, kdg benda yang x da kena-mengena pun diungkitnya.
Semoga kesabaran aku masih kuat hendaknya...Aamiin...

Apapun..semua ni menjadi pengajaran terbaik dlm hidup aku sbb tak pernah terjadi sebelum nih. Korang pun..sila la jadikan apa yg berlaku pada aku ni satu pengajaran. Sekiranya korang dlm situasi aku tu, tak perlulah korang kononnya nak jadi kwn yang baik...jadi informer konon last2 korang yang menanggung akibatnya. Kwn ni...bila nak tau sesuatu, pandai la memujuk konon tak bagitau kat laki dorang tapi bila dorang laki bini meletop..kita la yg jadi puncanya dan akhirnya kita yang terkonoooooo. Silap2 rumahtangga dorang OK..rumahtangga aku yg bakal KO...Mintak simpang malaikat44...Aamiin...

Hubby aku baru blk keja tadi...tu pun aku masih dgr dia marah2 aku tapi aku pekakkan telinga aku ni, aku dok dlm bilik satu lagi. Malas nak dilayan sbb aku ni kalo layan kata2 hubby aku tu..satgi aku sakit hati, mmg berbalas pantun la aku...Almaklumlah..dulu kat sekolah besa masuk pidato bagai...hahha. Sempatkan aku bergurau senda ngn korang ptg2 nih?..kihkihkih..Ala korang, aku nak ceriakan hati aku yg cedey ni cikit...kasi chance la...huhuhuuu...Hubby aku tu x bole dipujuk...pastu kalo cakap apa..dia je la yg betul jadi diam adalah the best way utk aku walaupun mmg sakit sgt ati aku ni. Nanti pandai2 la dia cool sendiri...Kira kemarahan hubby aku skrg ni, ok la berbanding dulu...kalo dulu...kaki tangan dia tu makanan aku je. Silap aku jugak la kan dulu tu pasal kuat menjawab..haha... Syukurlah hubby aku da byk la hilangkan sikap panas barannya tu..Aku pun da pandai control kehebatan berpidato aku tu...kononnnnn2...hikkkssss...Tapi korang yang belum kawin tu..jgnlah takut pulak nak berumahtangga bila baca entry aku nih ok...Biasalah, mana la ada manusia yg perfect dlm dunia ni kan???. Lagi2 dlm rumahtangga ni...sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pulak somi isteri.

Ohhh..walaupun usia perkahwinan aku ni baru nak masuk 6taun..ada tips jugak aku nak kongsi ngn korang :-
a) Kalo gado somi isteri, mcmana pun kena tido setilam jgn asing2...ini yang mak mertua aku selalu pesan...
b) Walau gado seteruk mana pun, hati korang sakit sesangat...makan pakai somi jgn diabaikan...buat je mcm biasa...
c) Bila gado tu jgn lama2...Mcm aku ngn hubby aku, kami ni kalo gado dasyat jugak tapi selalunya kejap je da ok..Tak la lama gadonya...n hopefully kali ni pun tak la lama hendaknya...Aamiin...

Ok la korang, mcm da panjang berjela aku membebel nih...Mana yang elok tu korang jadikan la pengajaran ye, yang x elok tu korang jadikan sempadan. Babai....

2 comments:

  1. dugaan sbg seorang isteri polis...kakitangan tu penah makan jugak
    skrg nie kalau kena kakitangan..babai je lah kat laki aku tu...sorry to say
    nsb baik azie duk umah sewa...kalau duduk berek lagi byk dugaan

    ReplyDelete
  2. Huhu...sian kan kita2 tp hubby azie mmg itu sikap asal dia cuma sejak da 4taun join polis ni...dia control kemarahan dia da. Alhamdulillah.ye ke sis?sbb tu prefer dok luar

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...