Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Wednesday, October 23, 2013

Camne Nak Printscreen Kat Samsung Galaxy Tab3

Ni aku kasi tutorial sikit ehh korang kpd pengguna tab jenis mcm aku punya sbb ritu jenuh jgk aku mencarik. Download kt playstore tp bukan suma pun bole guna..Stress betul aku!!!..tapi pastu aku tanya bdk sekolah sebelah umah, dia yang ajar aku mcmana nak buat...actually rasanya sapa guna Samsung, le je guna cara ni...Caranya adalah dgn tekan lock button ngn button tengah sekali jalan...Faham x korang???.hikkksss...Pastu baru2 ni je aku dpt install satu application nih yang namanya Screenshot..sila refer gmbr utk pastikan icon application tu ye!...Cara nak guna application tu..makesure korang letak timenya tu 40second delay..sbb kalo seminit dua je korang pilih...x dan nak pi screenshot benda yang korang nak printscreen..ilang nanti icon screenshot tu...pastu kat bwh korang pilih yg gmbr tangan tu. So bila da pilih tangan makanya gi la ke page yg nak discreenshot tu ngn click button camera yang akan ada pada bahagian atas disebelah kiri *refer gmbr ye!..maka akan dpt la screenshot via touch aje. Actually ada 3pilihan sama ada korang nak screenshot via touch, shake atau capture so pilih la mana yang korang rasa sng. Tapi bestnyala kalo bole screenshot mcm tab 2..senang sikit sbb mmg ada button screenshot kat bawah tapi x pe la khennn as long bole screenshot..hihi..So far aku guna je dua2 function tu mengikut keadaan yg sesuai...sbb kdg da pi page yang nak di screenshot baru terigt makanya aku guna cara atas tu la..sbb cara yang kedua tadi nak kena on kan dulu baru bole screenshot...Emmm ok la korang, agak2 membantu x tutorial aku nih?hahha...tapi kalo korang ada cara mcm tab 2..sila info aku ye..Sharing is caring maaaa..hihi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...