Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Wednesday, October 30, 2013

Dugaan Bila Da Meniaga


Sebenarnya lama aku nak share cita ni ngn korang tapi x dan nak cita...Busy apatah sgt kan ngalahkan Dato' Ct! Napa Dato' Ct? Suka ati aku la khennnn???hihi...I like Dato' Ct dulu, kini dan selamanya...AF pun aku tgk konsertnya Ahad lepas sbb ada beliau je n aku tgk konsert dorang lebey best bila beliau da take over...hihi..Pandangan masing2 la k..kalo korang x suka, diam2 sudahhhhh..jgn nak hentam aku sesuka ati...Ini blog aku khen...bkn blog korang...hikkkssss...

Ehhh...stop stop..bukan ni pun yang aku nak cerita...Actually ni kisah mak pak aku yang baru2 meniaga kedai makan. Sampai sakit abah aku kena buatan org memandangkan ada org tabur tanah kubur+abu mayat depan kedai...Elok da sihat n nak start meniaga balik...kedai jadi x laku sgt sampai modal pun x dpt siap ada customer dtg ckp menyampah..menyampah nak tgk lauk!!!...Rupanya dorang buat bagi org menyampah tgk muka mak aku pulak..huhu...Ni pun mak aku still dok berubat cara Islam. Esok kata mak aku, nak start meniaga balik. Aku berharap kali ni x terganggu lagi meniaga kecil-kecilan makpak aku ni. Sian mengenangkan makpak aku..huhu...Inilah salah satu dugaan meniaga di kalangan org2 kita. Benda mcmni mmg la kita x bole percaya sgt tapi korang pun tau kan permainan org2 kita. Bukan nak meniaga secara sihat sbb tu org kita susah nak maju!!!. Mana la dorang nak igt yg benda ni syirik..khurafat!!!huhu...

So korang...kalo meniaga tu biarlah meniaga di jalan yang benar. Jangan menjatuhkan perniagaan orang lain dgn menggunakan jin. Meniaga biarlah dengan cara yang sihat. Kalo tgk perniagaan pesaing lebih maju, try to improve apa yang x kena dlm biz korang supaya boleh sama maju mcm pesaing korang tu. Ermmm korang..aku nak solat Asar jap..3lebey tadi da masuk da waktunya kat tmpt aku nih. Kang kalo dilewat2kan lagik maka bermaharajalela la syaitonirojim nih..huuuhu...Last but not least, plz amalkan Al-Fatihah, 3Qul n ayat qursi sebagai pendinding diri k korang!. Take care!!!. Assalamualaikum...




6 comments:

  1. semoga mak azie pulih dgn cepat..dugaan berniaga kan..in sha allah ada rezeki lg besar ALLAH balas bila di uji dgn dugaan

    ReplyDelete
  2. Mak azie x da apa sis cuma dorang buat bagi org menyampah jek.abah la ritu sampai x bole jln start bgn subuh padahal sihat je sblm tu...padahal mak abah tu sembahyang x tinggal..kedai kecik pun gagah curi2 sembahyang jgk bila tiba waktunya.sian sgt kt mak abah.suruh dorang anto blk apa yg dorang dpt tu..dorang x mo..x baik kata dorang...kalo ikut kami anak2 ni geram jek rasa nk nganto blk pd si pemurah ati tu..huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...