Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Monday, October 7, 2013

Belajar2 Hormat Sikit Dengan Jiran

See..keta my jiran...actually bukan jiran la tetapi scandal kpd jiran aku. Demi kerana takut pecah lubang berscandal kat sini...takut bini lah katakan...bila dtg sini, suka je park kat depan umah aku...Pernah la sekali tu wifey dia dtg kat sini tapi di bawak wifeynya tu ke sebelah umah scandal kononnya..dia dtg sini pi umah kwnnya tu...Punya la nak cover drpd wifeynya...Wahhh..da terkepoci kat sini la puleksss *Astaqfirullahhalazim, insaf..insaf....huhu....Btw aku laki bini idok la kisah ko nak berskandal ke hapakan cumanya jgn la block garaj keta aku which means susah kami nak kuar masuk parking kami. Pernah satu hari sampai bergado kami dgn lelaki yg x guna otak 100% ni. Baru2 ni pun dia buat perkara sama tapi masih bertahan la kami menahan sabar. Ada saksi aku mengatakan *see, siap ada saksi lagik....ritu masa laki aku start enjin keta..sah2 kuat sebab bunyi ala2 turbo...so saksi aku tu kata la..."ko pi la ubah kereta tu"...bole pulak dia ckp "biarlah"....Elok aku mcm nak pi umah dorang suh ubah keta..aku nampak aweknya tu kat tingkap menuju ke arah dia di ruang tamu suh dia ubah keta...termarah la sikit aku kat aweknya tu...Ce kalo korang, marah x bila ada yg block parking korang padahal ruang kat umah aku ni luas jek..banyak jek tmpt parking...

Ce ko tgk kat gmbr tu..nampak x garaj yg kosong tu?..hahhh..tu la umah aweknya tu...Parking kosong tapi nak cover line punya pasal khennnn??? Tapi agak2 la..sila la jgn menyusahkan jiran2...huhu...Tadik pun ada dia parking lagik kat dpn umah aku tapi syukurlah sbb dia guna otak dia 100% arini. Berharap dia reti la berfikir lagi pasni sbb nak kata muda..da kertu..sepatutnya reti2 la berfikir...huhu...Kalo x kacau org, org pun x marah tapi if dia buat lagi perangai cmtu, mmg aku gtau tuan rumah sbb dlm agreement sewa umah ada mengatakan jangan mengganggu jiran2 lain sbb tuan umah aku tu mementingkan ketenteraman. Jangan nanti silap2 tak pasal ko kena cari rumah sewa yg baru...baru padan muka!!!...Skrg aku tunggu dan lihat camana...but hopefully everything gonna be ok...Kita tu kalo hidup berjiran, kenalah hormat-menghormati..jgn fikir diri sendiri jek. Kalo rasa x reti nak respect each other a.k.a jiran2, better duk dlm hutan...itu pun kalo penghuni hutan bole terima sikap ko yg selfish n rude itewwww..silap2 haiwan2 dlm hutan pun x bole nak accept ko jadi jiran dorang...hahah...

2 comments:

  1. sakit ati kn bla ada jiran2 yg selfish..mcm kan dia shj yg idup d kawasan tu..like my jiran la...dlm taman pelihara ayam kampung be reban2..ada masa bauk taik ayam kuat sgt..laki binik educated tp otak x tau simpan mana...selfish sgtttt

    ReplyDelete
  2. Mmg sakit ati sis...bila ditegur, dia kata kat kita...sabar ba...berjiran kita ni...tau pulak berjiran tapi x reti nak hormat jiran...susah bila manusia ni x guna otak 100% pastu selfish gitu...geram jek rasa ngn manusia yg selfish ni...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...