Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Wednesday, November 20, 2013

Sakit Pulak Hati Kita Bila Di Ingat2 Balik


Kalo aku tgk sms ni balik, mmg sakit sgt ati aku nih. Hubby aku pun still simpan sms drpd kawan dia nih. Kalo korang mengikuti entry aku last week pasti tau apakah yang telah terjadi. See kawan aku merangkap bini pengirim sms ni, x pasal2 aku pulak yg dicop busy body padahal bini dia yang merayu2 kat aku nak tau pasal laki dia. Sbnrnya da lama pun aku tau laki dia bercandal tapi aku x bgtau dia pun padahal apa yang aku tau adalah lebey drpd itu tapi memandangkan seorang kawan baik yg mendesak aku akhirnya aku terbagitau jugak. Konon berjanji x kan bagitau laki dia yang dia tau drpd aku tapi ternyata sia2 sbb x cerdik mana kwn aku tue. Sudahnya laki dia maki2 laki aku. Kalo kena org lain mungkin da bertumbuk kot agaknya tapi aku puji la hubby aku...walaupun dia panas baran tapi dpt jugak dia control kemarahan dia. Tak best la kan nak bergado truk2 ngn rakan sekerja kata hubby aku. Kalo sblm hubby aku masuk polis 4taun lepas, nasib ko la kan....huhu...

Pastu masa mlm hubby aku dpt sms ni, siap hubby aku call lagik cakap baik2 n pastu siap hubby aku pi umah dia ckp ngn bini dia yang apa aku ckp tu merapu, kata hubby aku, aku stress la hapa sampai hubby aku mengkambing hitamkan diri dia sendiri demi nak cover scandal laki dia tu. Punya sampai mcmtu la hubby aku tlg cover. Konon dlm sms tu katanya hubby aku pun ada pompuan lain, tak pasal nak ungkit rekod somi aku la tu kan...At least sblm ni hubby aku kantoi ngn aku pun, dia mengaku n skrg syukur la x da buat hal da...Time x keja, ada je kat umah ngn aku...Pi mana pun sama2, balik keja pun balik umah trus. Dia tu sendiri yg menimbulkan keraguan kat bini dia sbb kata bininya x lekat umah la..ari off, kuar malam balik pagi la..

Pastu esoknya tu...bini dia call laki aku lagi nak kan kepastian la apa pastu siap cakap laki dia da mengaku..n dia kata dia siap call awek lakinya tu n aweknya tu mengaku yang dorang bercinta..Itu pun still x bole nak fikir ke kan??? Lagi nak tanya org lagi..sendiri boleh fikir kot. Sengallllll...Smlm ada la ternampak laki tu masa aku, hubby aku n Nia kuar petang..aku tanya ok ke bertegur...Hubby aku kata ok tapi hubby aku malas nak layan sgt da...Ibarat ko tanya aku sepatah, sepatah la aku jawab..haaaa..gitu la kekdahnya..haha...

Aku ckp kat hubby aku..kalo hubby aku suh kwn balik dgn bini kwn dia..mmg tak la aku nak kawan da..Pertama sbb x pasal2 laki dia kata aku busybody padahal dia da janji x mau libatkan aku...Kedua, sbb dia siap mengadu aku marah kat dia kat wasap..Salah ke aku marah bila org yg da berjanji ngn aku tapi akhirnya mungkir janji dan menyusahkan hidup aku? Aku bukan maki2 dia pun..aku cuma ckp aku sedih dia buat aku mcmtu...Aku kata kat dia puas hatikan sbb x pasal aku dimarah laki aku bagai... n aku ckp dulu aku mmg syg dia tapi bila dia buat aku mcmni, aku jadi benci kat dia..cenggitu2 je pun, tak perlu kot nak ngadu2 kat laki sampaikan laki dia trus call laki aku maki2 laki aku kata aku marah bini dia...n pas hubby aku letak call tu trus mengamuk gila ngn aku...Itupun nasib dlm marah tu pintu yg ditumbuk, kalo aku yang ditumbuk...camana tu kan??? Ini lah antara reason menyebabkan aku da x mo kawan ngn dia lagik...walaupun bunyi mcm bdk2 sgt, apa aku kesahkan???..1st time benda ni kena tang batang hidup aku..dlm hidup aku n ini mengajar aku bahawa bila berkawan tu tak yah melebey2 sgt nak caring pasal org.

Kutuk2 org kata bodoh...woitttt, aku ada diploma ehh cumanya sbb aku ni surirumah..x da keja..sedap2 je kata aku bodoh...At least aku reti jgk cari duit seniri x nyusahkan suami. Bini ko hade ke???....Wahhhh, terEMO terlebey sudah ni...Emmm ok la...stop sampai sini je kisah pasal ni...Lega cikit da luah kat blog aku nih..haha...Ok ok, pasni In Shaa Allah x sentap2 da k...hihikkkssss...Btw, lunch apa korang nanti???..Aku masak Ikan Kembung yang saiz besar tu 3ekor...buat masak sambal n tumis buah kundur buat sayur..actually aku x pernah pun masak kundur tapi sbb akak angkat aku bagi smlm makanya aku try la msk kundur tu..hehe...Ok la korang, selamat lunch ekk nanti..da x lama da tu kan???hihi...

2 comments:

  1. sabar..jangan layan lagi dorang laki bini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup nisa...mmg x la nak layan da...pengajaran yg terbaik dlm hdp ni...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...