Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Tuesday, September 3, 2013

Syukurlah Ada Upah Bln Ni

Syukurlah, Auntie si Nia still nak antar Nia pada aku bln ni so tak la aku susah ati fkr bab duit nih. Actually bkn la hubby aku x bg duit pada aku tp at least bila aku ada duit seniri, dpt la jgk kan aku kirim duit kt Mak Abah aku walaupun hanya RM100…Itu je yg trmampu aku bagi utk ketika ini sejak da x ngasuh bdk seramai 4org n sejak da x niaga nasi lemak!!!
 
Bab nak ngasuh bdk ramai2 tu mmg aku rasa da x brdaya da mcm dulu. Maybe sb bdn rasa penat sgt kot lgpun berisiko sbnrnya mengasuh anak org ni. Bkn mudah ok!huhu…Btw, korang kalo brgaji tu jgn lupa ye hulur2 kat Mak Abah korang walau sesikit mana pun. Tak miskin pun kalo kita hulur kt Mak Abah kita malah brtambah berkat hidup kita In Sha Allah. Bkn aku nak tjk pandai tau korang. Sekadar igt-mengingatkan. Korang please jgn marah n salah anggap niat baik aku k!!! Sayang korang…

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

6 comments:

  1. akak pulak tak kerja tp tetap kasi kat mak akak..mak mertua pun kami kasi juga..bru adil :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok la tu kak.azie kalo nak harap hubby,sian pulak.byk komitmen kat loan trdahulu pastu dok kt negeri org ,menyewa lagi,standby duit d kala emergency lgk...sb tu bila ada income senirik,lega sikit.hubby tak la brkira.bila blk kmpg tu,kami tetap spend duit kt both side,bg duit raya both side,n nak blk Sabah…hubby tetap hulur duit both side.tp untung la bini2 tentera cm akak kan?tiap bln ada elaun walaupun ptg dr gaji laki.best…best!!!kan best kalo bini polis pun cmtu..hehe

      Delete
    2. a'ah syukur sgt2 sebab tentera brunei ada elaun khas $300(rm600) setiap bulan..yg tu mmg kasi kat akak tiap bln n ada tambahan lg ;)

      Delete
    3. bestnya kak...kalo bini2 tentera kat sini pun dpt jugak bergantung kpd tangga gaji suami..itu yg kwn azie fahamkan la...heheh..

      Delete
  2. alhamdulillah.. so far, leez xpenah miss kasik 'elaun' kat mak & top up groceries mak. syukur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah leez..anak yg solehah gtu!!!good good…

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...