Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Monday, September 2, 2013

Aku Buat Rempeyek Tau

Kalo ada yang belum tau...mak mertua aku adalah tauke kuih tradional iaitu bahulu, rempeyek, kuih loyang n lain2 lagik...Actually aku bukan nak membangga diri ke hapa tau...Itu bukan aku!!! Aku cuma nak share kat korang yang ari Sabtu ritu aku ngan hubby adalah membuat rempeyek gitu..haha...Tujuan membuat adalah sbb nak antar kat balai utk jamuan raya nanti...heheh...Kalo korang nak tau jugakkan...sebelum raya aku plan nak buat rempeyek tapi bila dpt tau taun ni kami dpt balik raya makanya terus menjunam jatuh semangat aku nak berempeyek bagai...hehe...

Apa la kan...mak mertua tauke kuih tradisional...menantu???...Nan hadooooooo...hahah...Ritu kat kampung siap mak mertua aku kasik acuan rempeyek yang ditempah lagik tu so amatlah wajib aku menerai jugak membuat rempeyek nih...Pada aku syok jugak buat rempeyek nih tapi masa buat tu..hubby aku yang take over bab menggoreng..aku hanya menyediakan bancuhan rempeyek...hehe....Bukan aku malas la korang tapi da hubby aku nak buat so aku merelakan je la kan???hihi...Syok tau...hubby aku dok kepanasan menggoreng kat dapur..aku plak syok2 melayan Tunggu Sekejap kat tv3....heheh....Aku cuma tolong kejap..kejap jek..hihi...Yang lawaknya kan korang...masa aku buat bancuhan kedua...aku le pulak terlupa bubuh telur...huhu...Patutlah 2nd trip tu bancuhan tu jadik melekat2 pada acuan...Mengong utk diri sendirik!!!...

Emmm...ok la..aku x mo bebel panjang2..masuk perenggan ke3 aku nekadkan kata hati utk stop bebel sebelum aku bakal menyebabkan korang muntah hijo...hihi...Btw, not bad jugak hasil kerjasama aku ngn hubby aku kan korang???...Ce tgk gmbr kat atas nun...cantik gakkan rupa paras rempeyek kami???hihi....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...