Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Tuesday, September 10, 2013

Aku Nak Membebel Kejap


Abaikan keseksian hubby aku d situ k. Tak da gmbr, mana syok nak citakan? Hihi...

Ohh...btw, sungguh rimas rasa ati ku bila ada yg tanya arga tab aku tu. Murah je pun tab aku tu jika nak dibandingkan dgn Note2, S4 dan S3 dorang tu....huhu. Hubby aku belikan pun sbb this month arijadi aku plus hp bb aku tu rosak alkisahnya. Kalo korang nak tau...since 11taun kami bersama termasuk alam percintaan kami, aku bukan jenis meminta2..hubby aku lak bukan jenis romantik n x reti nak celebrate bagai besday/anniversarry nih...Takdanya adiah2 bagai. Untung tak untung, hubby aku jumpa org mcm aku???*sambil tutup muka sbb malu..hihi. Last year hubby adiahkan bb aku tu pun, aku topup duit aku  cikit tau...hihi...Punya la nak ckp hubby aku beruntung dpt aku yang gendut nih khennn!!! Haha..

Utk info korang, aku n hubby pernah hidup susah sblm hubby aku join PDRM. Dulukan sblm aku bukak dobi, aku ada personal loan n credit card..bila 2taun aku manage dobi tanpa aku seniri ada gaji, mmg seksa la rasa hati sbb bank dok kejar aku. Bayangkan la, gaji hubby aku time tu, byr utang2 bank dia n utang2 bank aku..kdg biasa ar, x lepas jugak nak membayonya. Pastu da tutup dobi, kami pindah ke Sg. Besi..siang kami keja n pas Maghrib kami kuar pi meniaga burger kat Sri Petaling. Stall aku nama Burger8383, bukak dpn 7Elevan!!!. Lega cikit ar sbb duit niaga tu cover duit belanja kami.

Tak lama tu..syukurlah hubby aku dpt interview polis n Alhamdulillah dpt masuk training n pas training trus posting ke Sabah ni. Panjang sbnrnya kalo aku nak cita in detail..mau 40episod dibuatnya nanti, ke beratus episod mcm drama Indonesia..haha. Kira kan...pas hubby aku masuk polis ni, dia apply loan n settlekan utang2 bank kami, plus settlekan loan keta. So skrg ni Alhamdulillah la..sbb cuma ada satu loan jek..keta pun da abis bayar. Pastu ngam cukup 3taun perkhidmatan, dpt kuarkan KWSP sbb pilih sistem berpencen. Makanya ritu hubby aku beli tanah kat kampung dlm seekar lebey je..Tu yang balik kmpg ritu hubby aku menebas bagai sbb nak tanam kelapa sawit. Bab penanaman skrg suma tu, Ayah Mertua aku yg mmg pakar bab pertanian tu la yg uruskan. Ni ada la lagi  sikit duit KWSP hubby aku tapi maybe ada nak beli tanah  sikit lagi kat kampung. Ala, beli tanah murah2 jek plus bukan berekar2 byknya tapi jadi la kan...le dibuat aset jugak. Orang kata aset mcmni berharga berbanding ko makeup keta cantik2 mana pun...arga keta makin lama, makin turun, bukan makin tinggi!!!

So skrg ni, bole la kami suami isteri bernafas lega cikit..kalo dulu semput2 kot dibuatnya..hihi. Kami x hidup bermewah2...apa adanya je. Brg rumah pun beli yang penting2 sajork, tak lengkap bersofa bagai mcm rumah org lain..brg dapur pun ala qadar saja, lauk 2 ari mkn pun ok what asal ada yang nak dimakan, asal ada tmpt berlindung...Tapi sesekali tu kena la mkn sesedap cikit..tu yg kdg makan KFC ke MCD ke, Pizza Hut ke..hihi. Kesusahan hidup yang lalu, mengajar kami agar hidup besederhana saja. Tak mo la sematkan dlm diri, "biar papa, asal bergaya"...Actually dulu x la hdp bermewah sgt cuma bila aku x da pendapatan bila manage dobi kami tu...itu yg buat loan n credit card aku sangkut tu..Gaji hubby aku time tu mana la nak bole cover utang both side 100% tapi x pe la kan..at least aku belajar erti hidup.

Begitulah namanya kehidupan, ada pasang dan surutnya..Yang penting kita belajar sesuatu drpd kesusahan mahupun kesilapan lama. Kpd korang suma, drpd kisah aku dan hubby aku tu..mana yang baik korang jadikanlah panduan k..yang buruk tu jadikan tauladan atau sempadan. Btl ke apa aku ckp ni ar??? Membebel panjang sgt sampai aku sendiri confuse...haha...Bukan aku cuba utk membuka pekung di dada atau mencritakan kisah rumahtangga kpd korang tapi aku hrp ianya menjadi panduan kpd kita semua supaya hidup besederhana saja. Itu sbnrnya yang diajar dlm agama Islam...Wasatiah iaitu besederhana. Ok la korang, aku stop membebel di sini utk entry aku yang ni. Babai...

Published with Blogger-droid v2.0.107

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...