Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Tuesday, December 17, 2013

Bermulanya Short Vacation Di Langkawi!!!




Short vacation ke Langkawi nih, mmg last minute punya plan. Bila time cuti nih la, nak curi2 time utk bercuti bagai nak2 hubby aku bukan senang nak dpt cuti. 10hb tu, awal pagi hubby aku da ngajak pi Langkawi jadi aku on je la tapi sumanya guna public transport la sbb both parents mesti nak guna keta kan so better la kami guna public transport gitu. Ok..maka bermulalah short vacation kami dgn bajet jg kecik aje..hihi..

Kami naik bas ke Butterworth dr Stesen Bas Kamunting pada pukul 11:15pagi..Sejam kemudian camtu sampai la ke Butterworth. Turun bas je menuju ke kaunter bas, tapi ada ulat tiket gtau ada bas Kesatuan Express menuju ke Kuala Perlis dan2 tu jugak. Follow je la kami punya la bengong kan!!!. Patutnya beli kat kaunter adalah lebey selamat. Mcm la x biasa..huhu..tapi nasib la bas Kesatuan Express tu shantik n selesa so reda la sikit kemarahan dlm hati. Dalam keredaan marah tu, stress la jugak sbb bas tu rupanya merata alam jugak masuknya..Kira sapu bersih la...haha...Bygkan 4jam jugak kami berkampung dalam bas tu. Nasib la sampai2 je Jeti Kuala Perlis tu, ada tiket feri pkl 4lebey...n perjalanan ke Jeti Langkawi adalah lebey kurang sejam lebey gitu.

Pastu masa dekat Jeti Kuala Perlis tu baru la kalut nak call carik hotel. Mmg merisaukan la jugak bila call hotel2, semuanya kata FULL. Mula la nekad dlm hati kata..kalo x da tmpt nak tido...kita tido dlm keta sewa je la..hahahhhh..Sampai2 Langkawi tu kan, mmg da target nak duk kat ABMotel, Pantai Chenang sbb dulu masa sekolah2 pernah duk ngn family aku kat situ tapi FULL kat situ..frust ok!!!...Jln2 mencarik tmpt tinggal sumanya FULL n kalo ada pun sumanya mahal...RM130..RM150 la...Ohhh, mmg tidokkkk la kan!!!. At last kami check-in kat Amzar Motel bilik yg rega RM75...Selesa la jugekkksss...Actually kan...kami nak check-in room yg RM45 tapi penuh so nekad dlm hati..esok kita check out pastu kalo bilik yang RM45 tu kosong, kita check-in yg tu pulak. 11hb tu makanya kami check-in pulak bilik RM45 kat Amzar Motel tu jugak...Korang bygkan, bilik RM45 tu ada bilik mandi, ada 2single bed walaupun x empuk sgt tilamnya, ada aircond itu yg syokkkkkk..hehe..tapi aku musykil napa tv lagi besar dr bilik yg aku duduk rega RM75 tu..hihi...Argghhhh, tak kisah la kan yang pasti memang berbaloi2!!!hihi..Kat Amzar tu ada jugak room yg RM35 tapi pakai kipas la..hihi..Takmo takmo..ai is mengada cikit..nak aircond jugekkkkssss...heheh...

Pada aku ngn hubby yg x melekat sgt kat bilik, mmg prefer bilik yg rega murah je..sesuai dgn bajet kami..hihi..So kalo korang yg bajet mcm kami, kalo bercuti kat Langkawi nih..sila la check-in kat Amzar Motel nih!!!...Ohhhh, aku x dpt komisyen tau tlg promote bagai nih cuma aku suka nak share bab2 penjimatan hebat nih..hikkkkssss..Ok la korang, nanti aku sambung lagik story aku psl short vacation aku nih ") Babaiiiiiiiii...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...