Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Thursday, April 3, 2014

Bakal Berwajah Baru

image

Ohhh..saja je aku nak share ngn korang...Tak lama lagikan, IPD Sipitang akan berwajah baru...tapi hanya bangunan opis je x silap aku...Berek masih berek yg x brapa nak tersergam indah seperti dlm gmbr..hihiiii...Aku x bapa nak kisah bab berek sbb kami menyewa kat luar..hohooo...Lebey prefer dok kat luar pun plus berek yg ada pun bukan byk...hikkkss....Tapi happy la bakal berwajah baru IPD Sipitang ni sbb Balai Polis Batu Kurau kat kampung aku lagi cantik gitu kekdahnya..Ai is so jeles...geram je tgk berek baru2 skrg ni. Kalo cantik mcm yg skrg2 nih, nak jugak aku dok berek kan..hihiii...Tapi sbb pnh ada pengalaman dok umah tinggi2 nih, mmg prefer la dok umah sewa luar yang atas tanah, garaj keta pun kat luar umah je...sng nak ngangkut brg2...hohoooo...Yang letey kalo lif rosak..Ohhh, pasrah je la kan...Pastu lagi penat kalo bab pindah-randah nih...

Dulu masa aku n hubby dok Sg.Besi...masa tu hubby lak baru abis training polis...makanya hubby aku suh aku balik kampung dok ngn parents aku sementara dia nak bawak aku pi Sabah...Astaqfirullahalazim...punya la penat mak aihhhhh..Nasib la mak abah aku tlg aku time tu tu pun nasib brg x byk sbb brg2 byk yg kami jual utk memudahkan urusan plus umah parents n mertua pun da full so x da tmpt nak letak barang2 kami da..Emmm..ni mengimbas kenangan lalu la pulak kan..kohkohkohkoh...

Tak la...saja nak share yg korang yg punya rumah sendiri atas tanah..wajib rasa bersyukur sbb hidup korang amat selesa sbb x perlu nak hadapi masalah yg aku sebutkan kat atas...n korang yg punya rumah berlif pun jgn la rasa rendah diri ke hapa sbb korang kena jugak bersyukur sbb ada rumah utk berlindung daripada panas dan hujan. Apapun, kita kena bersyukur dgn apa yang kita ada. Kita kena pandang org yg kekurangan drpd kita baru kita akan sentiasa bersyukur. Boleh jugak nak pandang org yang lebey drpd kita tapi take it positive..jadikan org tu motivasi utk kita lebih maju...Amboiiiii aku nih, da macam pakar motivasi je kan..hohooo..padahal aku hanya lah seorang surirumahtangga!!!.lalala...

image

Gambar kat atas nih la tapak pembinaannya..berdepan je ngn berek..gmbr yg mula2 entry nih..Dulu tapak ni adalah padang yang luas..tmpt anggota2 bermain bola, takraw n ada taman mainan yg kocik angat utk anak2 polis..n org2 luar bole jugak tumpang main bola kat padang balai nih..hihiii..

Emm ok la korang, da panjang sgt kan aku membebel..Cukup la sampai di sini utk ketika ini..Kalo ada bahan nak dibebelkan, japgi aku update lagik.Sebelum mengakhiri bebelan aku nih, tolong2 la click iklan nuffnang yg hado k!!!hehe....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...