Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Sunday, July 31, 2011

Sok Posa

Sok posa kan??? Insyaallah...Kalo mlm ni diumumkan posa makanya posa la kita semua besok...Jadi kwn2...Selamat Berposa okae...Semoga amalan kita semua di bulan Ramadhan yg mulia ni diberkati Allah s.w.t.

Taun ni 1st time saya berposa di Sabah...Da katanya da berhijrah kat Sabah kan???...huhu...Jadi spt yg sedia maklum...kat sini buka posanya awal....tapi imsaknya da tentu la lagi awal kan?hehe...Kalo tgk jadual utk berbuka & imsak...esok buka posa jam 6.35ptg gitu...yahuuuuuuuu...wah...over gitu... 

Slalunya bulan posa..posa saya penuh tapi taun ni...Wallah Hualam la...Gitu la kalo peod da gelong namanya....Mcm taun lepas...peod ok la juga tiap bulan tapi tetiba time bulan posa...peod x dtg...Yahuuuuuu...Makanya taun lepas posa saya penuh...X yah nak ganti2...hehe...

Ok la...cakap pasal sahur pula...pagi nanti kena bgn awal la utk bersahur. Itu x da masalah coz mmg da biasa bgn pagi siapkan sahur. Even kalo masa belum kawin atau da kawin...kalo kat umah parents, kami adikbradik pompuan akan bangun siapkan sahur...bila sumanya da siap...baru la kejutkan Mak, Abah n adikbradik laki yg lain tapi adik pompuan saya yg satu tu...dia suka amik kesempatan kalo ada akak2nya...hehe...

Kalo cakap pasal berbuka pula, kalo Hubby saya keja makanya time berbuka...sorang2 la jwbnya...kalo x masak...jwbnya tapau je la...tapi mmg dlm plan kalo Hubby keja...saya akan masak n tapau bwk gi berbuka posa ngn Hubby di balai...hehe...

Ok la kwn2...Selamat Berposa ekk...Kalo gi pasar ramadhan nanti, jgn terlalu ikutkan nafsu ya...

Babai ;)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...