Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Friday, February 10, 2012

Resepi Ayam Panggang Terbaikkkkkk

Tetiba rasa nak share resepi Ayam Panggang Terbaik pulak ngn kwn2....
Suka tak...suka tak???...hihi
^
^
Tadikan da share resepi Ikan Pari Bakar n Air Asam kan???
Jadi tak salah kan kalo saya nak share resepi Ayam Panggang pulak???...hihi...
Jgn la ada yg salah faham pulak yg saya nak berlagak kunun2 pandai masak okae ;p
Tapi terpulanglah kalo ada yg nak anggap mcm tu pulak ehhh....
^
^
Actually gmbr2 nih masa malam BBQ time kami laki bini balik Semenanjung ritu...
Kumpul adikbradik jadi bagi memeriahkan malam tu...
Mesti lah berBBQ kan?...hikhiksss ;p
^
^
Ok...ni resepi perapan Ayam Panggang Terbaikkkkk ehhhh...
Kalo da namanya terbaik tu...
Haruslah bahan2nya pun banyak bebenooooooooor ekk ;)
Kalo tak masakan dinamakan Ayam Panggang Terbaik kan???...hehe 
^
^
Ok...lets check it out apa bahan2nya ya...
^
^
Resepi Ayam Panggang Terbaik....
Bawang besar atau bawang merah dikisar halus
Bawang putih dikisar halus
Serai dihiris halus dan dikisar halus
Sos cili
Kicap
Sos Tiram
Cili kering dikisar beberapa sudu ( bubuh agak2 ja la ehhh...jgn byk sgt...cukup syarat ja  )
Minyak dalam 2 atau 3 sudu besar
Garam secukup rasa
*** Suma kuantiti bahan2 perapan nih bergantung kepada kuantiti ayam tau. Agak2 ja ok sbb saya tak tau nak bagi sukatan sbb selalunya main campak2 ja saya nih...hikhik ***
^
^
Kalo nak hasil Ayam Panggang yang enak menyengat...
Better perap beberapa jam awal...
Lagi sedap kalo perap semalaman....
Itu mmg lagi terbaikkkkkkk ;p
^
^
Selamat Mencuba ehh kawan2

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...