Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Wednesday, August 26, 2009

Nak Apply Polis

Mesti ramai yg t'kejut ngn n3 saya nih...
Ye la...Ngan keadaan fizikal saya...
Mmg x layak langsung la nak apply...
Awal2 mmg reject lah..... :)

Actually Hubby saya yg nak apply nih...
Sebenarnya Hubby nih mmg minat ngn kerjaya sebagai polis sejak drpd bangku sekolah lagik...
Sebelum kawin da byk kali hubby nak apply...
Saya la org yg semangat isikan borang utk hubby dulu...
Tapi bila nak submit borang...
Asyik x jadi je...
Pasalnya...
Saya la punya pasal....:)
Coz masa tu kan x kawin lagik...
Mcm2 yg bermain difikiran...
^
^
Tapi kali nih saya x kan halang lagik...
Coz utk masa depan we all jgk...(dulu x mau fikir pasal masa depan...teruk tul la saya kan???)
Insyaallah kalo Hubby saya dapat...
Alhamdulillah...
Apapun kali nih kena teruskan jgk ke arah itew...
^
^
Polis pun da banyak da benefit yg adooo...
Di samping Hubby dapat mencapai cita2 yg x kesampaian sebelum nih...
Dapat jgk menjamin masa depan dan menstabilkan ekonomi rumahtangga kan???
^
^
Hope kwn2 doakan semoga Hubby saya akan mendapat peluang nih ye :p
^
^
Kpd sesiapa yg berminat...
Cpt2 pergi ke Balai Polis berhampiran dan dapatkan borang nih...
Coz tarikh tutup 31/8 nih...
Da x lama da...
N jgn lupa bwk sijil SPM/STPM/DIPLOMA/IJAZAH anda...
tapi jawatan yg dibuka setakat nih hanya la jawatan Konstabel...
Atas nasihat Paksu saya yg berpangkat Sarjan..."mula drpd bawah" n "bila da masuk polis,sng nak naik...coz ada exam n promote drpd org atasan"...
^
^
Paksu saya Sarjan SB(Special Branch)...gaji RM3k lebih+cola segala bagai mau RM4k lebih...
Pendek kata...Gaji polis tinggi da skrg...elaun la...cola...la...segala mak nenek ada...
Cuma 1 je...
Bila masuk polis...
Niat mau baik...
N pesan saya pada Hubby...
Saya x mau Hubby terlibat ngn rasuah segala bagai...
Coz niat kena baik maaaaaaaa....baru berkat......
^
^
Kalo Hubby dpt training...Tinggal sorang la saya.....waaaaaaa....(ecececeh...mcm la da dpt..)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...