Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Saturday, August 13, 2011

Susah Mo Cari Keja

*** Gmbr kenangan masa kerja di Bangsar satu tika dulu...Rindunya nak keja ;p

Hati mmg teringin sgt nak keja tp kat sini x da keja. Gomen byk tapi kan suma melalui SPA. SPA pun x da panggilan lagi setelah terlepas 1 interview. Maybe da blacklist agaknya kot...huhu...Dgr cita gomen tutup jawatan kosong utk 3tahun. Betul ke???...Saya pun x pasti sgt psl tu.

Tapi mmg seriusly saya nak sgt keja tapi apakan daya. Saya ok je kalo nak keja kat kedai2 biasa tapi kalo da gaji rendah sgt camne??? Range gaji pun bwh RM400, keja 12jam...huhu. X lalu mak nak keja nokkkkkkksss...Baik dok umah ja camtu. Kalo keja duit abis kat duit minyak je...nak buat apa kan???... Ada juga la saya submit resume di sebuah kilang besar kat sini iaitu Sabah Forest Industries Sdn. Bhd tapi belum dpt apa2 feedback. Kununnya ritu ada org mau tlg tapi bila saya call opis kilang tu, katanya x da application saya pun...huhu...
^
Call opis tu, org tu kata suh saya submit lagi sekali kat opis dorang. Saya tanya la ada keja kosong x pastu org tu tanya saya ada apa sijil/diploma dll, pengalaman etc...Saya pun bagitau la apa yg patut kan...huhu...tanya saya dr mana, duk mana...x kisah la...saya layan je la...at last org tu ckp, Dorang utamakan orang Sabah pastu yg belum kawin...huhu...Camne tu???. Saya igtkan adalah harapan saya tapi nampaknya mcm x da ja...Rasa mcm sia2 je Diploma dan experience saya...Dipandang sepi je.
^
^
Masa saya baru dtg sini pun...ada gak apply keja kat satu company kecik tu. Keja2 opis la tapi dia x mau amik sbb saya Bini Polis...huhu...Susah Betul!!!. Katanya nanti polis pindah-randah...huuuuuuuuuuuuhhhhh...buang masa mak je nokkkkkkkkssss...naik nyampah...da tu sibuk2 dia nak amik i jadi agen insurans dia...aaaahhhh malas la...
^
^
So sehingga ke hari ini...Diriku masih bergelar Surirumahtangga ;p... Apa boleh buat...Sudah nasib badan daaaa...Bulan 3 ritu ada apply 1jawatan under Jabatan Kebajikan Masyarakat...harap2 adalah rezeki kat situ hendaknya...Aminnnnn...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...