Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Tuesday, August 30, 2011

Ketupat Oh Ketupat

*** Gmbr2 adalah hasil google ya...tima kasih incik google...i lap u very muchhhhhhh laaaaa  ;p***
^
^
Kalo ckp psl hari raya of coz makanan yg slalunya ada adalah ketupat kan?. Slalunya my mom akan buat ketupat yg mcm kat sebelah ni iaitu ketupat daun nyok@kelapa..hehe..taun lepas ja mak buat kelapa daun palas cam gmbr kat bawah tu...huhu..hahhhhhh...yg tu saya pandai la juga buat tapi yg daun kelapa nih...jenuh belajar drpd mak tapi still benak...haha...makan semut byk sgt kot agaknya...lalalalalala...Pagi smlm pergi la saya n Hubby mencari daun palas tapi x da dijual di tamu. Yg ada hanyalah daun kelapa nih...huhu...Mati mak nokkkkkkkkkkssss but at last saya rasa lega coz ada org jual karung yg da siap...lalalalala...satu ikat ada 8biji harga RM1...hehe...murah ja arganya...ok juga la tapi x secantik my mom buat daaaaaa tapi x pe la. Asal ada kan?da kata benak nak belajar menganyamnya..kwangkwangggggkwanggggg...
Alhamdulillah...siap da Ketupat Pulut Bersantan saya sama Rendang Pedas Daging. Makanya itu saja la menu kami suami isteri di pagi raya. Itu juga la juadah yg bakal kami jamu buat tetamu yg datang nanti. Siapa dtg cepat, dpt la merasanya...haha...chewahhhhhhh. Mcm la sedap sgt kan?Bukan apa...buat pun ala qadar ja..almaklumlah...hati pun x berapa happy kan coz x dpt beraya di kampung halaman tercinta.. ;p Ok la kwn2...Selamat beraya ya... ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...