Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Monday, August 1, 2011

Begini Ceritanya

Fikir punya fikir at last saya decide utk share apa yg saya kata tadi ngn kwn2 suma. Berat sebenarnya nak share coz perkara ni belum tentu sahih lagi tapi memandangkan hari ni 1st day posa...tergerak hati nak share ngn kwn2....huhu...

Ok la...x mo la dalih2 lagi...Camni...Last peod saya adalah pada 30/5-9/6. Peod saya mmg la sgt gelong tapi yg last saya alami adalah lain mcm sikit. X mcm selalu yg saya alami. Slalunya saya kalo peod adalah dalam 4hari camtu. Dan time tu...darahnya pun lain mcm sikit. Musykil dibuatnya...huhu...

1st day tu setitik...2nd day setitik pastu mlmnya ada mcm fresh blood sikit, 3rd day darah pekat tapi sikit, 4th pun sikit...pastu ada hari yg clear pastu ada sikit...ahhh...camtu la alkisahnya. Sampai ke hari ni 1/8/2011, peod tu masih x kunjung tiba juga tapi x le nak kata apa la kalo peod da mmg gelong namanya. Check UPT pun mmg susah la. Kata org, peod gelong susah nak check air kencing (ke saya yg nak sedapkan ati seniri ni???...ntahla...)

Dan pada 13/7hb aritu, adalah kwn Hubby saya ajak gi urut kat umah nenek wifenya. Dalam keterpaksaan, saya pun follow je la. Ummmmmm...saya sbnrnya malas da nak pi ngurut bagai suma ni. Putus asa??? Mungkin juga la...hehe...

Sampai je umah tu, sembang2 ngn nenek tu, minum2 dulu sambil melayan karenah burung tiung yg sungguh mengujakan...haha...Pas da minum, saya dan nenek tu pun masuk dlm bilik. Takkan nak urut tgh2 laman pulak kan...Aissssshhhh...malu mak nokkkkkkksssss....Urut punya urut, nenek tu kata saya dah mengandung...sebulan katanya...Kalo dikira2 ikut pregnancy calculator skrg ni adalah dlm 2bulan lebih...Wallah Hualam...

Sampai ke harini ni, saya x pasti apakah benar kata2 nenek tu. Masa nenek tu pegang2, dia kata "Memang dah mengandung ni"...Bila saya tanya betul ka nek?...Katanya betul sambil tekan2 tunjuk kat saya...Saya tanya lagi... "Nenek boleh tau ka itu mmg mengandung atau darah period belum mau jatuh". Kata nenek tu lagi membalas pertanyaan saya..."Ya...nenek tau...ni ada denyut ni". Ya...kdg2 mmg saya terasa seperti ada denyut...Ntah la kwn2...Nenek tu pesan pada saya jgn makan panadol. Dia suh hati2 ja...

Serius mcm yg saya kata tadi...still x tau betul ke x coz saya malas nak pi Klinik Kesihatan. Setau saya kalo Klinik Kesihatan ni dorang akan check air kencing ja jadi saya mmg malas. Kalo boleh saya nak scan terus tapi Sabtu ritu saya nak gi scan kat klinik swasta tetiba kat balai ada buat kenduri arwah sikit tghari tu jadi kena pi tlg2 kat balai. Klinik tu pulak halfday jadi mmg x jadi ar nak pegi. Smlm saya nak pi, klinik tu tutup la pulak....huhhhhhh...Klinik tu je pun yg ada scan-menyecan kat sini. Kira kalo time mlm atau ari Ahad...kalo sakit kena pi Emergency la coz x da pilihan daaa kat sini..huhu...

Ya..saya ada rasa pening2 lately ni..ada mual2...kdg termuntah juga tapi malas mo pikir sgt coz rasanya perkara2 camtu da biasa saya alami selama berkahwin dekat 4tahun ni...huhu...Apapun, sekiranya apa yg nenek tu perkatakan adalah benar...saya berharap semoga semuanya berjalan lancar lebih2 lagi di bulan Ramadhan yg mulia ini.

Saya ada la info pada both parents minta dorang doakan moga2 perkara tu benar. Slalunya doa parents kan akan dimakbulkan...Insyaallah...Kwn2 tolong doakan saya juga ya....Bukan niat saya nak mewar-warkan perkara yg x pasti cuma ingin berkongsi isi hati yg masih tertanya-tanya...Bukan nak membangga diri okae...Utk apakan??? Semuanya belum pasti dan masih menjadi tanda tanya...Tolong jgn ada yg salah faham tau ;) Itu bukan maksud saya...

Mungkin buat masa ni...saya akan tunggu & lihat dulu. Hanya berserah kepada-Nya...Kalau ada rezeki saya, x ke mana kan?...Satu masa nanti, saya akan share sama ada perkara ni benar atau x...

Apapun kwn2...selamat berposa ;) Anyway, Apa menu berbuka nanti??? Nanti kita share dlm post ptg nanti...Insyaallah kalo x da aral...saya update lagi nanti ptg ya...


 

6 comments:

  1. ka ira sentiasa doakn untuk azie..jaga diri baik2 tau..

    ReplyDelete
  2. check cepat2 dik..mana tau rezki dh ada, kalau apa2 pun leh berjaga2 dah.Macam akak, taksangka pun pregnant, kebebtulan nakbalik kampung risau kot terlasak masa kt kampung, saja2 je ambil upt yg mmg tinggal satu je kt rumah tu, then terkejut tgk naik 2line..alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  3. kak ira...
    insyaallah kak...tq kak... ;)

    kak sue_eila...
    azie mcm susah ja nak detect air kencing kak...nak pi klinik ada ja halangannya tapi awal bulan7 ritu da start mkn asid folic+vitamin c coz tergerak ati jadi azie minta kat kwn yg keja kat klinik kesihatan ibu&anak...

    ReplyDelete
  4. Azie, semoga Allah permudahkan untuk mendapat rezeki nan satu itu..Akak berdoa semoga harapan itu menjadi kenyataan yg membahagiakan..Amin.

    ReplyDelete
  5. Alhamdullilah...akhirnya apa yg azie nantikan dah termakbulkan....jaga diri bebaik tau... tahniah!!

    ReplyDelete
  6. Kak Zee...
    Harap2 begitula kak zee..lebih2 lagi di bulan ramadhan ni...semoga ianya menjadi kenyataan...aminnnnnnnnnn

    illa,
    belum tentu betul lagi la illa...x check pun...malas...tunggu&lihat ja la...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...