Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Monday, August 26, 2013

Raya Pertama Di Rumah Mertuaku

Yup...raya taun ni aku bagi chance raya kat umah family hubby aku dulu walaupun beberapa taun yg lalu kami sama2 tak dapat balik raya kat kampung. Tak pe la...maybe salah satu reasonnya adalah sebab family hubby aku x sebesar family aku...Kasi chance ar kan???...Kalo hubby aku raya kat umah family dia tanpa aku...mcm x bagus jugakkan...so aku beralah je la...lagipun kampung kami dekat je...Selama bercuti dikampung mmg kami berulang alik setiap dua hari means 2malam umah family aku...2malam umah family hubby aku...Utk berlaku adil gitu walaupun aku sbnrnya x brapa puas hati ngn hubby aku yg janjinya selalu tak ditepati itu kan???..hahha....Pasal nih malas ar nak cita panjang sbb x da keperluan pun....hehe....

Ok..sambung cita..

Raya pertama tu kami ber2 berbaju raya warna coklat tapi bukan baju baru tau!!!...Pakai baju lama jek...hihihi...Apa ada pada baju kan??? Yang penting taun ni kami dapat balik beraya bersama kuarga tercinta...Itu yang paling utama...Mood nak beli baju raya bagai, mmg x da langsung tau!!!...Cuma masa kami singgah KL sebelum balik Taiping ritu...aku cuma belikan baju utk adik2 aku yg tiga orang tu...hihi...Hubby lak belikan utk adik dia yg sorang tu je ngn utk Mak Ayah dia...Aku tak belikan utk Mak Abah sbb kakak aku da belikan...Tapi kalo aku nih bekerjaya..for sure aku nak belikan utk Mak Abah aku jugak. Nak buat cane...aku kan x berkerjaya...Mujurlah hubby aku ni jenis x berkira...dia bagi Mak Abah aku duit raya ngn nak balik Sabah ritu sempat la dia kasi duit sikit kat Mak Abah aku jugak...TQ hubby!!!...


Ini gambar aku ngan anak buah Hubby...Sara namanya...baru darjah2. Sara ni ada adik nama Adam yg umur 4taun camtu...Adam tu mmg suka gado ngn aku...Kdg2 dia kata kat aku.."Napa Makcik dtg umah Adam, pegi la balik umah Makcik"...Aku nih bab gado ngn budak2 mmg aku suka sgt...Apalagik ngn anak2 buah aku...Kdg2 mak aku seniri marah aku sbb melawak bukan2 ngn anak buah aku...hahaha.

Sara ngn Adam nih dijaga oleh abg ipar aku...ala..yg aku ckp abg ipar aku duda anak dua tu!!!...Kira abg ipar aku skrg dok sekali ngn Mak Ayah Mertua aku...

Dorang nih kalo Daddy dorang balik keja mmg melekat je la kat Daddy dorang. Kdg2 sian tgk Daddy dorang..penat2  balik keja..anak2 dok merengek...Tapi nak buat cane kan...budak2 yang x da kasih sayang seorang yang bernama Mak...Bila Daddy ada kat rumah, masanya utk mereka bermanja gitu....


Hahhhh...ini la adik Sara si Adam. Taun lepas masa aku balik kampung lagi sedey. Daddynya kdg dia panggil Mama...tapi taun ni aku balik tak pulak dgr dia panggil camtu.

Adam nih time kami balik..x abis2 ngn main bunga api...Pagi petang siang malam dok berasap jek...Hahhhh..tgk gmbr sebelah nih...Ni gambar 1st raya la nih...Slumber je dia dok kat lantai ngn baju putihnya itu!!!...Bila neneknya kata "Adam nanti kotor la baju Adam"...pastu dia jawab kata "Kotor boleh basuh nenek" hahahah..Ko tgk cerdik ke tak cerdik jawapannya tu...hihi...


Yang kat sebelah nih Sara ngn Maklongnya iaitu bini abg ipar aku yg sulung...Baru je dorang kawin taun lepas tapi aku x panggil kakak pun kat Su nih sbb dia muda daripada aku...hihi...

Ala...x salahkan panggil Su pun as long kita saling hormat-menghormati...Tak gitu korang???...Rasa lain lak bila kita da tau seseorang tu muda drpd kita pastu nak panggil kakak kat dia...hihi...

Btw..Su kasik aku duit raya RM50 hinggit ok!!!!...Ko hade dpt drpd biras ko???hahah...


Masa nih kami tgh tunggu kaum ADAM pi semayang raya pastu dorang balik je trus kami kuar jalan2 umah sedara belah hubby tapi Mak n Ayah Mertua tak ikut...Dorang nak tunggu kat rumah tapi dorang suh kami yg kuar pi beraya...tapi x lama la kami pi pun...Sian pulak sbb Mak Mertua aku bukan sihat sgt...

So sbg Menantu yg comei lagi cute (korang ada rasa nak muntah ke???)...aku balik dgn pantas kat umah!!!...hihii

Kuih raya mmg aku da siap2kan pagi raya...Air gula bagai mmg aku da standby kan sehari sebelum raya n the day b4 raya tu aku ada buat Rendang Pedas Ayam so jamu tetamu ngn Lemang yang Hubby, Abg Ipar n Pak Mertua aku bakar senirik...Gelas bagai mmg aku da standbykan malam raya tu....

Ada dua ruang di sediakan....
Ini gmbr aku ngn wifey kpd sepupu Hubby aku..Masa nih kami beraya kat umah Pakngah Makngah Hubby aku....Nama dia Ieda...muda jugak dr aku!!!....

Sebenarnya kan..ada satu cita lawak di hari raya pertama nih tapi tak pe la...biar la daku sematkan di dalam hatiku ini!!!..haha. Kang kalo aku cita kat korang...korang gelak guling2 pulak so biarlah ianya menjadi rahsia gitu...heheh ;)

Emmm..ok la...nanti aku sambung cita pasal raya lagik...Nanti aku cita sekaligus..kang da x da apa nak story kat korang kan???hihi...

2 comments:

  1. alaa.. nk tau citer lawak tuh! xaci la citer 1/2 way.. hu3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...nanti la ai cita k...hihi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...