Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Tuesday, August 27, 2013

Mengidam Sesajork Suami Aku

Sebenarnya masa balik kampung nih...timbul gak sedikit kerisauan pasal hubby aku nih...Sepanjang kawin dekat 6taun nih kan...bila balik kampung terutama kat umah mak mertua, selalunya aku mmg akan masak tapi kali nih hubby aku ni mcm2 peelnya...ada je masakan yang dia suh mak dia masak...Mengidam saja masakan mak nya...So kali nih kebanyakannya kat umah mak mertua aku...aku bertindak sebagai Pembantu Chef jek....Risau ok sbb itu bukan kebiasaannya...huhu

Gambar kat bawah tu adalah gambar Rendang Pedas Ayam Kampung yang aku masak masa kat umah mak mertua aku...Siapa lagik yang mengidam kalo bukan hubby ku itewww!!!. Aku nih kalo hubby aku teringin nak makan apa, aku sure akan buatkan tapi bila dia ngidam2 nak mak dia masak...itu yang buat aku a bit susah ati sikit la...Ermmm...aku x mo la fikir bukan2...aku anggap hubby aku mmg rindu masakan mak dia je la...Air tangan seorang ibu kan???....

Tapi sian jugak la kat mak mertua aku tu sbb mak mertua aku nih org meniaga, kdg da penat balik meniaga pastu nak melayan ragam laki aku ni yang manja sgt kali nih...hahha...Ikutkan mak mertua aku tu kalo ada aku ada mmg dia lega sgt sbb aku la yg handle bab masak bagai nih...Sidai baju, lipat baju bagai la...mcm kebiasaan yang selalu aku buat kat umah aku sendiri la...Mak mertua aku selalu kata kat hubby aku...Kalo ada aku kat umah, senang mak dia...heheh...Untung x dpt menantu mcm aku????...Terharu aku tau dgr comment mak dia pasal aku..hihi...Aku bukan hipokrit ehh sbb aku adalah aku...

Selalu kalo balik kmpung mmg aku penat sikit la...balik umah mak aku pun tetap nak kena buat keja yang sama mcm kat umah mak mertua aku jgk tapi balik raya kali nih..relax sikit la bila ada adik pompuan aku yg sorang tu sbb adik aku tu rajin...Kira aku le ar curi2 tulang sikit n bermalas-malasan gitu...hiksssssssss....tapi mak aku pun sgt comellllllll...suh aku buat cornflakes madu la sbb kebiasaannya itu je la kuih paling pandai aku buat...hahha...lawak kan???...suh aku buat puding karamel la...suh aku buat kek pisang la...suh aku goreng mee la...suh buat rendang kerang la tapi kali nih mmg task job aku x banyak sgt sbb ada adik aku yang rajinnnnnnnnn....Camana la kalo adik aku da kawin nanti..Sian mak aku dah x da assistant kalo adik aku beraya umah mak mertua dia pulak in future...sobsobsob...tapi pada mak aku mmg x da hal la sbb mak aku cekap orgnya...Pejam mata je katanya...hiksssssssss....

Btw, tentang hubby aku yg kuat ngidam kali nih...moga dijauhkan drpd perkara2 yg x baik. Semoga Allah memanjangkan umur hubby ku lebih drpd umurku. Aamiin....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...