Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Tuesday, August 27, 2013

Makan2 Kat Kampung Tapi Tak La Makan Sampai Lebam Pun

Ada satu hari tu...bila da berjalan penat bersama mak aku, adik aku, n anak buah aku yg tinggal 2org jek time tu...ari pun da malam makanya masa kat Tesco Taiping aku tapau KFC bawak balik umah... Ni kes malas nak masak n time ada duit tau korang...Kalo tak da duit, kena la gigih memasak jugak gitu...heheh...

Tapi aku berkeras gak nak beli time tu sbb KFC ni kegemaran mak aku...Mmg kami adikbradik membesar ngn KFC jugak kot sbb mmg tiap2 bulan mak akan beli KFC jamu kami adikbradik...

Mak aku x kasi aku beli sbb sayang duit katanya tapi aku derhaka time tu jadi aku belikan jugak sbb bukan selalu pun kan aku dpt balik kampung mcm dolu2...belanja2 camtu...huhu...Selalu aku bagi duit tiap bulan ngikut kemampuan aku sbg babysitter...x dpt nak banja2 makan mcmnih...So bila ada kat kampung tu haruslah banja makan camnih...Itu je la yang termampu sbb aku mmg x mampu la nak bawak banja makan kat hotel ke hapa kan...heheh



Ohh...sambung cita..sila jgn merapu ye makhencik!!!!...heheh

Coleslow aku x beli time tu sbb coleslow kakak sulung aku lagi terbaik drpd KFC punyaaaaaa...hahaha... Mesti bunuh diri tauke KFC kalo baca statement aku nih!!!hahaha....
Ini Satey Special ...yumyummmm..tapi kesian...akak2 aku x sempat nak merasa sbb mak aku buat beberapa hari pas dorang da balik...hihi...Kalo dorang terbaca nih...mesti dorang nangis x henti2 sambil leleh ayaq liuq...hahha...

Satey di masak atas pan je...Bagus kot masak this way drpd atas api kan???hihihi....Tapi sikit je pun mak buat so x berbaloi kalo nak bakar arang bagai....hehe...



Taraaaa..gambar bawah ni of coz la...Satey READY TO EAT ngn kuah kacang mak....hikssssssss
 



See...ada nasi impit jugak...tapi bukan nasi impit yang dalam ketupat anyam tu tau...Nasi impit yg dalam plastik tu jek...hihi...
























 


Ohh...ini pulak Nasi Lemak Daun Lemuni yang akak n adik aku buat... makan bersama Sambal Petai lagik tu...Kelas ko jahhhhhhhh....

Utk info...daun lemuni tu bagus utk awek muda tau... Sila la TRY ye korangggggg...

Ohhh..pagi tu jugak sebelum aku balik umah mak aku..aku siap buatkan Nasi Lemak kat umah mak mertua aku sekalik sampai umah mak aku tgk...Aikkkkkk...sama la menu kitaaaaaaaaa...hihi...



Ini Ketupat Palas masa 1st raya kot...aku x sempat makan...rasanya 1st raya la tu sbb 1st raya aku kat umah mak mertua aku...tapi mak aku buat pakai beras pulut  jugak tau..Beras pulut mak aku masak bersama santan diperasakan dgn gula garam dimasak dalam periuk nasik. Bila da beras pulut masak baru mak aku balutkan camnih....Pastu kukuskan pulak kejap...hihi...Kalo korang x pernah makan cara mcmni...bole lah mencuba k!!!

Actualy sama jugak cam Ketupat Nyok yang aku share tadik tu cumanya yang Ketupat Nyok tu lebih lembut tp agak muak sikit kalo makan byk2...Yang cara camnih x cepat muak sbb x terlampau creamy...hihi...


Ok..gambar kat atas nih pulak di suatu pagi...Mak aku buat Nasi Beriani pastu rendang semestinya ada pun kan...ada Jelatah jugak...pastu adik n akak buat Chicken Chop la...ada Sos Blackpaper jugak...ada Coleslow akak sulung aku tu...See...menyelerakan tak???...hihi

Gambar bawah tu pulak...Karipap yang adik aku buat seniri...comei2 je kan???..Sedap pulak tu!!!...hihi...Kalo aku rajin japgi aku nak buat karipap la...Itu kalo aku rajin la...hihi...Actually aku arini adalah berposa so no masak2 for this afternoon..pulak tu awal pagi hubby aku da pi latihan menembak...mungkin petang2 sikit baru balik...hihi...So korang...makan apa for this lunch???...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...