Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Friday, August 30, 2013

Mandi Di Air Kolam Ganda, Grik

Kami mandi kat punca utamanya...cian anak2 kecik yang tgh mandi tu termasuk anak2 buah hubby aku...haha tapi air sana mmg jernih walaupun budak2 tu dok mandi sakan dlm kolam2 tu...

Jernihkan air kolam tu sampai le nampak dasarnya...
Masa kat kampung ritu, berkesempatan la aku n family hubby pi mandi di Air Kolam Ganda, Grik...Ajak jugak family aku pi tapi Mak Abah aku x mo sbb keta not in a good condition. Nak ajak naik sekali keta Avanza mak mertua aku mmg da x muat sbb kami saja da 8org...Sedey tau sbb x dpt nak bwk family aku sekali tapi apa le buatkan???...huhu....

Actually tmpt tu kicik2 aje...Nasib la x ramai org time tu kalo x segan jugak aku ngn hubby aku nak mandi. Utk info korang, tmpt nih menjadi tumpuan org ramai sbb kat sini sapa pun le tadah air bukit. Air bukit kan bagus. Emmm...mmg ramai la yg queu tunggu giliran nak menadah air...Lupa lak aku nak snap the moment that ramai org queu tu tau....

Sebenarnya kan...malas aku nak mandi tapi disebabkan ada sorang pakcik yang ramah time tu bersembang ngn Mak n Ayah Mertua aku mengatakan bahawa kalo nak mandi tu kena niat n jika diizinkan Allah swt, In Sha Allah mujarab....So Mak Mertua aku suh la aku n hubby mandi...Kami turutkan saja lagipun aku mmg ada bwk baju persalinan kami. Bukanlah nak mempercayai sbb itu da jadi syirik n khurafat kan tapi hanya sekadar mencuba...Orang kata niat tu yang penting kan???...Bukannya aku buat pemujaan pun kat situ...hehehe....

Ok...bercakap pasal tmpt ni kan...Actually Grik ngn Batu Kurau bukanlah jauh mana tapi terasa nak termuntah la aku jgk disebabkan dek keadaan jalan yang bengkang-bengkok itu...hehe...Terigt lak aku jalan lama Batu Kurau..cenggitu la keadaannya dulu2..Balik kmpg je muntah...stress ok!!!tapi tak la stress sgt time tu sbb time tu aku masih kanak2...paling2 x mo ikut balik ke Batu Kurau...Aku n adik aku dok umah Maklang aku kat Kota Jaya, Simpang nun...heheh...Masa tu kan kicik lagi so dimaafkan la khennnnnnnn???...ihihi...

Ohhh...mcm da melalut kelain la pulak...ok..ok...aku sambung ehh..
Tmpt ni kami dpt tahu drpd Mak Mertua aku sbb Mama mmg niaga tiap minggu kat Pasar Tani Grik...Kira nih kalo penat balik meniaga...menjadi tmpt persinggahan org2 yg meniaga kat sana la...Kat situ cuma ada satu pondok wakaf tapi agak besar la...Paling2 pun dlm satu wakaf tu le ar duk dalam 4group gitu...Siap ada sehelai sejadah di wakafkan kat situ ok...Besar pahalanya utk org yg berkenaan kan???...Conclusionnya...tmpt nih best..tenang n mendamaikan jek...sejuk je rasa...Ada toilet disediakan tapi pintu x da...huhu...sgt x proper!!!...Da la tandas tak da pintu pastu mengadap betul2 tangga yg menjadi laluan org ramai...mmg tak la aku salin baju kat tandas tu...At last aku n hubby salin baju di sebalik sepohon kayu yg agak besar...Syukur ada hubby yg tolong cover2 aku salin baju ok!!!hahaha...

Emmm ok la korang...panjang bebenor da cita aku nih...Later la aku kasi update lagik ekk...

2 comments:

  1. macam swimming pool dlm hutan. nampak best! musti air dia sojuk giler kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..aar sejuk airnya leez.tepi jalan je lokasinya tu..tp suasana spt d dlm hutan gtu.kalo sampai ke grik,leez jgn lupa singgah k.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...