Home

NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Wednesday, May 6, 2009

Kampung Episod Akhir


Inila rumah kampung kami...sejuk oo kalo tido memalam...pakai selimut pun mcm x pakai je.Gigillllll....

Mmg hampeh abg ipar yg sorang nih...hubby saya ngn adik2 laki saya kt bwh dok sibuk menyembelih burung puyuh...dia dok layan cita...



Simple je ruang nih...x da kerusi bagai...x kan la nak ngangkut drpd umah kat Gombak ni kan???Suma yg kat dinding tu gambar kawin saya la...

Hubby jgk yg menyelinapkan burung puyuh tu...adik saya tu geli sikit bab2 nih tapi kalo ikan keli dia la yg dok pesiang pun...



Ikan Keli

Ikan Keli bakar yg da siap...

Hubby lagik...bangga ar ngn hubby...x cukup peralatan nak memanggang...hubby kepit ngn batang daun pisang...mmg kritis...kira kalo sesat dlm utan...bole hidup arr...dulu gi berkelah lupa bwk penyepit nak sepit ayam panggang...hubby buat chop stick guna buluh...ganti penyepit...chaiyok b...

Mmg berselera tul time nih.Almaklumlah semuanya hasil belaan seniri drpd ikan sampai ke telur masin...lunch ritu kami makan Masak Lemak Cili Api Telur Itik,Ikan Keli Bakar ngn air asam,Ulam-ulaman,Sambal Nyok,Tempoyak,BuahKerdas,Burung Puyuh Goreng Berempah,Telur Masin...mmg menyelerakan...

Burung Puyuh Goreng Berempah



Apa la si Tisya nih...sampai terkangkang melayan lauk2...yg bestnya dia bole gi amik tulang dalam pinggan Mama nya...Bahagian yg Mama dia suka :) Like Mother,Like Daughter la kan..

Tgk la pinggan saya...penuh ngn lauk...mmg berselera sgt2...

Ni pulak cita kat kolam ikan keli.2ekor angsa nih tgh dok mkn...kalo org x kenal mmg kena sondol.


Masa nih mak saya tgh bagi mkn pada ikan2 keli...pakaian mesti bertutup...bukan apa...Taiping ni mmg kawasan paling lembap kat Asia tapi kalo panas mmg x ingat...


Kolam2 nih mesti bertutup kalo x mmg berbahaya kepada pemangsa...

7 comments:

  1. wah menu mkn tgh semuanya menyelerakan..masakan kg tu..terliur tgk burung puyuh tu

    ReplyDelete
  2. wah niela yg aku suka kg nie,nyaman jer n besh nk jd bdk kg nie!!!
    Sedapnyer ikan keli tue,huargh nape ko xbwk kt aku???
    Sib baik xngidam taw..huhu
    Nti ko bwk aku skli yer lik kg

    ReplyDelete
  3. best n syok klau sebut pasal kampung neh...hehehe..akak penah kena sondol ngn angsa..hahahah~!!

    ReplyDelete
  4. terliuq aku tgk burung puyuh tu, nanti angpa blk kpg lg, jgn lupa ajak kmi. najwa msti ske dpt tanah. ahahhaa

    ReplyDelete
  5. kak ena,
    mmg berselera mkn lauk2 kampung :)

    loveaqsha,
    minggu dpn aku balik dok kmpg...jom ar kalo nak ikut...malas nak bwk balik sini la ikan keli tue...

    kak leed,
    azie x brani nak gerak seniri dlm kawasan kolam...takut kat angsa tu la...follow mak je...

    aiya,
    insyaallah len kali aku ajak ekk.... :) najwa da le jalan?

    ReplyDelete
  6. aduiiii.....x tahan la tgk gambar makanan tuuuu....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...