Home

NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Tuesday, January 31, 2012

Padan Muka Aku

Haha...
Padan muka utk diri sendiri...
Sapa suh mkn 1tapau durian sampai abis...
Kan mlm smlm kepanasan daku...hikhik...
^
^
Mlm smlm pulak si Baby Dania nih asyik ngamuk...
Jadi bukan ja x lena tido si baby tue...
Makcik nih pun turut sama la x lena tido..
Tapi tidak mengapa...
Begitulah kalo ada anak kecil kan???
Mcm tula mak-mak kita masa membesarkan kita dulu...
^
^
Walaupun daku x ada anak...
Itu suma x jadi hal la..
Acik ok jeeeeeeeeee....

Monday, January 30, 2012

Ke Klias Kami

*** Ohhh...gemuk kan tuan tanah nih???...hikhik... ***
^
^
Ari Sabtu ritu kami laki bini...
Sgt la bosan ya amattttttt...
Begitu la kalo dok ber2 ja...huhu... ;(
^
^
Makanya pas mkn tengahari tu berlaukkan Udang Sweet Sour, Ikan Kembung Bakar dan Budu...hikhik....tu pun nak kasi highlight kan???
Simple tapi shedapppppppp okae...hikhik ;p
^
^
Kami pun bersiap dgn bertemakan warna merah...
Haha...over lagik kan???. Itu pun nak cita...hikhik ;)
^
^
Trus kami menaiki si hitam kami menuju ke Klias yg jauhnya dalam sejam gitu dr Sipitang...
^
^
Apa ada di Klias???
Kalo nak tau...
Kat sana byk tmpt utk tgk bayau atau dalam bahasa Scientific nya adalah Proboscis Monkeys...
N melihat kelip2 di malam ari gitu dengan menaiki boat ;p
^
^
Nanti japgi kita kasi tgk ekk mcmanala rupa Proboscis Monkeys tue ekk ;p
Mmg kat Sabah ni famous la ngn Proboscis Monkeys...
Jadi kalo dtg ke Sabah...
Jgn lupa utk tgk Proboscis Monkeys ni dgn mata sendiri ya
^
^
1trip naik boat tu adalah RM55 utk per person...
Hi-Tea n Dinner adalah provided gitu...
Harga tu mungkin x sama la dgn tmpt yg lain tau....
^
^
Tapi masa that day...
Kami sgt x bernasib baik sbb dgn tetiba hujan turun membasahi pipi...ecewahhhhhh...
Dalam keadaan hujan tu, meredah la kami menaiki boat utk melihat Proboscis Monkeys itew...
Besa la...time ujan kan...x la kami dpt melihat dengan jelas sgt + terlalu jauh dr pandangan mata kami...hikhik...
Kelip2 pulak...pada saya cam besa ja...
Sebelum nih saya imagine yg kelip2 tu berterbangan tapi rupanya tidak...
Kelip2 yg saya tgk tu cuma ada pada pokok2...
Rupa mcm pokok Christmas ja gayanya...hikhik...
^
^
Tapi x pe la...
Selagi x tgk x puas ati pulak kan???
Jadi bila da tgk...
Ohhhh....ok fine...haha ;p...
^
^
Cuma Hubby kata next time nak pegi jugak lagik utk tgk Proboscis Monkeys tu...
Makcik nih???
I okae aje asal berjalan...kikiki...
^
^
Ok la...seperti yg dijanjikan...
Ini la Proboscis Monkeys tu.... 
Org Sabah panggil Bayau... 
Hasil mengoogle la ekk...
Sbb x dpt nak capture that day coz tetiba DSLR Hubby tu buat hal...hehe

No Entry

Makanya arini tiada entry...
Sgt x da mood
Terfikir mcm mo tutup ini blog terus...

Saturday, January 28, 2012

Bosan Meihhhhhhhh

Ohhhh...gmbr mmg sungguh x da kaitan dgn apa yg nak dibebelkan ni ehhhh...hikhik ;p...
Ni gmbr masa kat kampung...
Masa kat umah Hubby  gitu...
Ala...time pepagi yg we all laki bini da mentekedarah duriannnnn tu...hikhik
^
^
Ok...back to the topic ekk...hehe ;)
Arini kebetulan Hubby off...
Mana la yg nak dituju ekk???
Kalo dok di KL dulu...
X pa la jugak coz le ke mana aje kan...
Ada je tmpt yg nak dituju...
Lebih2 lagi dok dgn tmpt yg dkt ngn pasar raya...cinema....kalo mlm lak sana-sini ada downtown la uptown la...
Rindu pula suasana di sana ;p
^
^
Hubby tgh tido skrg nih...ate jam 7pagi tadi kan baru abis keja....hikhik
Yang makcik nih pulak...masih memikirkan mana la arah yg nak dituju supaya x bosan sgt...huhu...
Kalo ada Baby Dania ok la jugak...
Terhibur la dgn karenah dia yg mcm2 da skrg nih...
Ohhhh...esok ptg baru ngasuh Baby Dania....
Gitu la kalo Auntie si Dania tu off...
^
^
Actually...mmg ada plan smlm sama Hubby mo pi tido kat Kuala Penyu arini...
Bermalam kat resort tepi pantai arganya baru RM60...
Tapi bosan pulak kalo kami pi ber2 ja...huhu...
^
^
Kuala Penyu tu x la jauh mana dr Sipitang...
Dalam sejam lebih camtu x silap...
Esok Hubby standby jadi x le la nak pi tmpt jauh2 sgt...
Sbb kalo standby...balai call makanya kena la ko cpt2 pi balai...
Ada la keja yg perlu disettlekan mengikut arahan...
Hahhhh...bukan sng jadi polis tau....
Org kata kena sedia bekhidmat setiap masa...lalalala....
^
^
Hah...
Kalo ada adik2 yg terfikir nak masuk PDRM...
Jgn la takut pulak ekk...
Biasa la kan...
Keja apapun tetap ada cabarannya...
Yang penting...minat tu kena ada....okae???...hikhik
^
^
Ok la...
Nanti makcik nih kasi update lagi ekk...
Haha...mcm la ada org sgt dtg kat blog ni kan???...
Blog syok seniri la kata kan...hikhik...

Friday, January 27, 2012

Sumanya Cita Pasal Tutti Frutti

*** Terang lagi bersuluh okae...gmbr sebelah ni acik curikksss dr blog Kak Sue hikhik...hasil menggoogle Tutti Frutti la nih...tapi jatuh juga la hati pada blog Kak Sue. Sorry ya Kak Sue coz x mintak izin dulu...hikhik ***
^
^
BlogWalking ke blog Diari Hidup Eka tadik....
Buat acik ni tangkap leleh la pulak...hikhik...
Ohhh...baru terigt ritu balik Semenanjung lupa nak pi mkn Tutti Frutti nih...huhu...
Seriously belum pnh mkn benda alah nih...
Haha...mcm oldschool sgt kan acikkk nih???...hikhikhik
^
^
Gitu la alkisahnya...
Cuti 20hari mmg sgt x cukup utk spend time ngn 2family kan?
Sampai lupa nak mkn apa2 saja yg diidamkan yg x dak kat sini...huhu...
Boleh lupa lak tu nak pi JJCM kat pasar malam...
Kat sini x da pasar malam...kalo pasar tamu tu adalah....
Kalo pasar malam kat Greenwood Park, Gombak umah mak aiiii tue...mmg meriah...
Pendek kata pasar malam kat semenanjung mmg sgt meriah...
Cakap ja nak mkn apa...
Suma adakan???
^
^
Wahhhh...apa la yg acik nih melalut kisah pasar malam lak nih???...haha...
Kan tadi cita pasal Tutti Frutti...hikhik ;p
Esok Hubby off...
Mcm nak ajak pi 1Borneo kat KK ja sbb tadi survey2 ada satu kat sana branch Tutti Frutti...
Haha...berbaloikah perjalanan dekat 3jam hanya semata2 nak mkn Tutti Frutti nih???...
Apapun kita tunggu kata persetujuan dr Hubby dulu...hikhik...

Acik Bosannnnnn

*** Entry tanpa gambar...hikhik...bengang betul ngn tenet..berjam2 tapi lum dpt upload walau sekeping gmbr...tukar jugak acik pi celcom broadband kang *** 
^
^
Acik bosannnnnn...
Bukan acik sebelah umah nih tapi acik tuan tanah ni laaaaaa...hikhik
Acik depan umah ni umahnya da start berdentam-dentum...
Makanya sampai ke malam la dorang berkaraoke ari ni...
^
^
Huh...begini la kalo Hubby gi keja...
X da pulak si Baby Dania tu makanya acik nih keseorangan la di rumah...
Membiarkan incik TV menatap acik...bukan acik menatap dia ekkkk..hikhik....
Mata ni bulat2 ja dok menatap si lappy ni sambil jari2 ni megeletek gedix menekan si keyboard nih...huhu....
^
^
Mo kuar jenjalan...
Cam malas ja...
X tau mana nak pi pun sebab sini pekan kecik ja kan...
Nak pi umah kawan yg umahnya atas air tu...
Pun malas jugak coz takut susah mo parking....
Selalu kami lebey suka pi sana naik motor ja...sah2 parking depan umah....
Ehhh...bukan depan umah la...
Terus kat beranda umah kami parking....hikhik...
^
^
Bosan pun bosan la...
Stay ja la di rumah...
Jimat minyak keta...hikhik...
Lebarkan punggung yg semakin melebar...hehe....

Kisah Tudung

Ohhhh...ini gmbr da lama da pun...
Saja test2 utk pakai yg sanggul belakang tue...hikhik...
Actually ati nih ada gak terfikir utk bertudung...
Tapi masih 50-50 lagik la...huhu...
^
^
Mcm2 yg masih dlm pertimbangan sbnrnya...
Salah satunya...
Cantik ke aku pakai tudung???
Mcm la x pakai tudung...acik nih cantik sgt kan???hikhik...
^
^
X baik tau beranggapan mcm nih...
Jom kita hayati bait2 perkataan dalam blog seorang peguam muda bertajuk Kewajipan Bertudung Dan Menutup Aurat Bagi Wanita Beriman

Berikut adalah yg saya copy paste dr blog http://peguamuda.blogspot.com/ 
Just amik sikit masa utk baca all this good thing di hari Jumaat...penghulu segala hari ini ;p
^
^
Persoalan aurat ini telah diputuskan secara jelas oleh Allah Ta’ala dalam Al-Qur’an menerusi ayat hijab iaitu ayat 30 dan 31 Surah al-Nur yang bermaksud:

30. Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan (kemaluan) mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Amat Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan.

31. Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan (kemaluan) mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, dan hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka….." sehingga akhir terjemahan ayat ini.

Kehendak ayat ini adalah jelas, kecuali maksud "perhiasan tubuh yang zahir" itu. Allah tidak menerangkan maksudnya, begitu juga tiada hadis qawli (ucapan Nabi ) yang sahih tentangnya. Tetapi hadis iqrari (perakuan Nabi ) yang sahih amatlah banyak sekali, iaitu perakuan Nabi terhadap para Sahabiat (sahabat wanita) yang semuanya bertudung setelah turun ayat hijab itu.

Pertamanya, hadis yang diriwayatkan oleh al-Bukhari dan Ibn Jarir daripada ‘Aishah r.a.:

"Allah merahmati wanita-wanita Muhajirin yang pertama, apabila turunnya ayat (yang bermaksud) "…dan hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka…", serta-merta mereka mengoyakkan apa sahaja kain (yang ada di sekeliling mereka) lalu bertudung dengannya."

Kedua, hadis sahih yang diriwayatkan oleh Ibn Abi Hatim dan Abu Dawud daripada Safiyyah bint Shaybah katanya:

"Ketika kami bersama ‘Aishah r.a., kami menyebut-nyebut tentang kelebihan-kelebihan wanita Quraisy, lalu ‘Aishah menyampuk: "Memang benar wanita Quraisy ada kelebihan, tetapi demi Allah sesungguhnya aku tidak pernah melihat wanita yang lebih baik daripada wanita Ansar dari segi kuatnya iman dan pegangan mereka terhadap kitab Allah. Apabila Allah turunkan ayat (yang bermaksud) "…dan hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka…", serta-merta suami-suami mereka balik dan membacakan kepada mereka apa yang Allah turunkan kepada mereka, anak perempuan mereka, saudara perempuan mereka dan semua kaum kerabat mereka, sehingga tiada seorang perempuan pun daripada mereka melainkan bergegas mencari apa saja kain yang ada di sekeliling mereka lalu bertudung dengannya sebagai membenarkan dan membuktikan iman kepada apa yang Allah turunkan, maka jadilah mereka wanita-wanita yang bertudung bersama Rasulullah saw., seperti sekumpulan gagak hitam berada atas kepala mereka."

Lihat tentang tafsiran dua ayat dan dua hadis di atas dalam Muhd Ali al- Sabuni, Mukhtasar Tafsir Ibn Kathir, (percetakan Dar al-Sabuni, Kaherah, t.t.)

Dan ketiga, satu hadis yang tidak berapa sahih tentang tafsiran"perhiasan tubuh yang zahir" itu ialah yang diriwayatkan oleh Abu Dawud daripada ‘Aishah r.a.:
Bahawa Asma’ bint Abi Bakr (kakaknya) datang bertemu Nabi s.a.w. dalam keadaan pakaiannya nipis sehingga nampak kulit badannya, lalu Nabi s.a.w. pun berpaling daripadanya dan bersabda: "Wahai Asma’, seorang perempuan yang telah sampai haidh (baligh) tidak boleh dilihat (hendaklah bertutup) pada badannya melainkan ini dan ini" (sambil baginda menunjukkan ke arah wajah dan kedua pergelangan tangannya).

Dalam mentafsirkan ayat al-Qur’an yang bermaksud “dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya dan hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka”. Prof. Dr. Hamka, dalam buku Tafsir Al-Azhar jld. 7 menjelaskan bahawa : ‘Peringatan kepada perempuan, selain menjaga penglihatan mata dan memelihara kemaluan, ditambah lagi iaitu janganlah dipertontonkan perhiasan mereka kecuali yang nyata sahaja. Cincin di jari, muka dan tangan, itulah perhiasan yang nyata. Ertinya yang sederhana dan tidak menyolok dan menganjurkan. Kemudian diterangkan pula bahawa hendaklah selendang (kudung) yang telah memang tersedia ada di kepala itu ditutupkan ke dada’.
Dalam mentafsirkan ayat yang sama, Ahmad Mustafa Al-Maraghiy dalam kitabnya Tafsir Al-Maraghiy jld.9 pula menjelaskan bahawa : “ Begitu juga setiap wanita hendaklah tidak menampakkan sedikitpun perhiasannya terhadap lelaki yang bukan muhrim, kecuali perhiasan yang biasa nampak dan tidak mungkin dapat disembunyikan, seperti cincin, celak mata dan lipstik. Dalam hal ini mereka tidak akan mendapat kesalahan. Kecualilah jika mereka menampakkan perhiasan yang patut disembunyikan seperti gelang tangan, gelang kaki, kalung mahkota, selempang dan anting-anting kerana semua perhiasan ini terletak pada bahagian tubuh (pergelangan tangan, betis, leher, kepala, dada dan telinga) yang haram dipandang kecuali oleh orang yang dibenarkan untuk melihatnya. Setelah melarang daripada menampakkan perhiasan, Allah Ta’ala selanjutnya memerintahkan agar menyembunyikan sebahagian tempat perhiasan pada anggota tubuh itu di mana mereka hendaklah melabuhkan tudung kepala ke dada bahagian atas hingga di bawah leher, supaya dengan yang demikian mereka dapat menutupi rambut, leher dan dadanya, sehingga tidak sedikitpun dapat dilihat oleh orang lain. Seringkali wanita menutupkan sebahagian tudungnya ke kepala dan sebahagian lagi dilabuhkan ke punggung sehingga nampak pangkal leher serta sebahagian dadanya seperti yang telah menjadi adat jahiliyyah. Dari itu mereka dilarang berbuat demikian”.

Daripada kedua-dua tafsiran ini jelaslah bahawa seorang wanita yang beriman itu wajib memakai tudung dan menutup aurat serta perhiasan-perhiasan yang terletak pada bahagian tubuh yang wajib disembunyikan daripada pandangan orang yang bukan muhrim kecuali pada muka dan kedua-dua pergelangan tangan yang merupakan perhiasan yang nyata bagi mereka.

Seterusnya, Allah Ta’ala turut menegaskan lagi mengenai kewajipan ini dalam Al-Qur’an Al-Karim menerusi ayat 59 Surah al-Ahzab yang bermaksud:
"Wahai nabi (Muhammad), suruhlah kepada isteri-isteri kamu, anak-anak perempuan kamu dan wanita-wanita beriman agar melabuhkan jilbab (pakaian bagi menutup seluruh tubuh) mereka (semasa mereka keluar), cara yang demikian itu lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun lagi Maha Pengasihani (terhadap dosa kamu di masa lalu)."

Dalam mentafsirkan ayat ini, Imam Ibn Kathir berkata, "Allah s.w.t. memerintahkan NabiNya supaya menyuruh isteri, anak dan wanita beriman agar mereka melabuhkan jilbab mereka supaya mereka berbeza dengan wanita jahiliyyah (yang tidak menutup aurat), dan jilbab ialah kain yang dipakai di atas tudung kepala…" (Lihat Muhd ‘Ali al-Sabuni, Mukhtasar Tafsir ibn Kathir, Dar al-Sabuni, Kaherah, t.t.)

Berdasarkan tafsiran ini, makna jilbab yang paling tepat dalam konteks hari ini ialah cadur, seperti yang dipakai oleh wanita Iran itu. Bagaimanapun jilbab yang difahami dan dipakai oleh wanita Islam Melayu sekarang pun telah mencapai maksud ayat tadi, iaitu supaya mereka dikenal sebagai wanita solehah dan tidak berani diganggu oleh lelaki fasiq pada kebiasaannya. Jilbab itu hendaklah labuh sedikit sehingga menutup bentuk dada mereka dan lebih baik lagi sehingga menutup paras punggung mereka. Ini kerana antara tempat yang paling menarik perhatian dan menjadi bualan lelaki-lelaki fasiq ialah dua tempat sensitif itu. Maka perlulah tutup lebih sedikit berbanding betis dan lengan. Perkara inilah yang wajib difahami oleh wanita-wanita yang mulia, terhormat dan mempunyai harga diri. Adapun wanita yang tidak bercita-cita sedemikian, maka mereka mencipta pelbagai alasan untuk mengharuskan pendedahan aurat atau perhiasan sulit (bukan zahir) mereka. Namun para pendakwah perlulah berhikmah dan beransur-ansur dalam pendekatan mereka. Jangan menghentam, menyerang dan menghina wanita Islam yang belum dihidayatkan Allah itu. Berilah galakan kepada mereka dan puji-pujilah mereka bahawa mereka kelihatan lebih cantik dan menawan bila mereka menutup aurat. Mudah-mudahan pujian tersebut dapat melembutkan hati mereka untuk bertudung dan menutup aurat dengan sempurna. Namun, pendekatan beransur-ansur itu bukan bermakna mengatakan mendedah rambut tidak berdosa langsung. Ini adalah pernyataan yang salah dan menyeleweng daripada tuntutan syariat Allah dan RasuNya.

Cara menutup aurat seperti yang diterangkan tadi adalah wajib bagi setiap wanita Islam bermula sejak mereka baligh sehingga mencapai usia yang tiada keinginan untuk berkahwin/bersuami lagi (menopaus). Bila mereka telah mencapai usia menopaus dan tiada keinginan lagi, maka ketika itu ada kelonggaran untuk mereka tidak menutup rambut dengan syarat tidak bersolek. Jika mereka masih bersolek dan berpakaian seksi, maka dakwaan bahawa mereka tiada keinginan adalah tidak diterima, kerana lazimnya tujuan solek dan pakaian seksi itu adalah untuk menarik perhatian dan mencari pasangan. Walau bagaimanapun, kekal beriltizam dengan cara menutup aurat yang sempurna itu adalah lebih baik bagi mereka, walaupun sesudah tiada keinginan. Hukum ini berdasarkan ayat 60 Surah al-Nur.

Lagi2 Kisah Baby

Kan best kalo tetiba tgh mlm ka...awal pagi ka...
Terdengar tangisan baby btl2 depan pintu umah...hikhik....
^
^
Kpd sapa2 yg mo buang baby tue...
Cuba buat kaji selidik sikit...
Cari sapa2 pasangan berkahwin yg x da anak...
Pastu nanti da bersalin...
Hahhh...letak depan pintu umah org tu....hikhik ;p
^
^
Kan terjamin si baby tu drpd dibuang ke dalam tong sampah ka...dibaling dr tingkat atas flet ka....dalam tangki air ka...
Kejam tau kalo u all buat camtu...
Da la dosa...lagi mau tambahkan dosa tu ka???...
^
^
Jadi sapa2 kalo x mau baby tu...
Kalo yg stay are Sipitang, Sabah ni...
Moh la letak baby u all kat depan pintu umah I...hikhik... 
^
^
Apala yg acikkkkkkkkkk nih merepek memalam buta nih ekkk???...
Nampak mcm bergurau tapi saya sgt serious maaaaaaaaaa ;p

Thursday, January 26, 2012

Mcm Mo Pi Bercuti

Terasa mcm mo pi bercuti ja ;p
Happy2 kan hati....
Tenang2kan hati gitu...
Mmg ada plan ngan Hubby mo pi bercuti di Pulau Mabul...
Tapi masih dlm plan lagik...
Ateeee...Hubby pun bukan sng nak dpt cuti...
Pulak tu buat masa nih cuti dibekukan...huhu...
^
^
See...bukan sng jadi Pak Polisi okae...
Kata Hubby...dulu masa belum jadi polis...
Mcm2 penilaian kat polis nih...
Tapi bila da jadi polis...
Baru la tau mcm mana dunia PDRM nih...
Korang cuti public holiday....polis tak...
Korang beraya sakan...polis tak beraya pun okae
Korang tiap2 taun dapat beraya dgn family...polis idakkkkkkkkkk jugak....
Pendek kata...bila da jadi warga PDRM...
Baru la kita akan tau pahit getirnya...
^
^
Mmg anggota polis bukan satu pekerjaan yg mudah walaupun nampak ja mcm mudah...
Tanggungjawab yg dipikul tu bukan semudah yg semua org sangkakan...
Ada pihak2 tertentu yg panggil polis nih Anjing Kerajaan...
Dorang bekerja mengikut arahan...
Please lah jgn ada yg berfikir mcm tu...
X baik okae...
Polis pun manusia juga...
Ada hati dan perasaan...
Dorang pun ada keluarga juga...
Kami bini2 polis pun naik hangin bila dgr perkara2 yg x baik dilontarkan terhadap anggota Polis...
Besar okae jasa anggota PDRM kepada agama, bangsa dan negara...
^^
^
Haha..panjang lak bini polis nih membebel pepetang nih kan???...haha...
Amikkkkk ko...hikhik...

Baby Legging For Sale RM12 each ( Belum Masuk Postage Okae )

Ini entry adalah Sticky Post Cap Gajah Duduk...
*** Merupakan segmen Iklan seniri okae...bukan Iklan yang ditaja oleh mana2 pihak...hikhik ;p ***
Sila scroll di bawah utk entry terbaru

Wednesday, January 25, 2012

Frust Kengkadang

Kdg2 rasa sgt kecewa...
X tau kenapa apa saja yg diusahakan semuanya seolah x menjadi...
Mcm2 diusahakan utk menjana pendapatan bagi membantu meringankan beban sang suami tapi semuanya seolah x menjadi...
Semuanya seolah mengecewakan...huhu
^
^
Kenapa ya org lain buat apa ja...
Semuanya menjadi...
Tapi aku???...
^
^
^
Aku juga berusaha mcm org lain...
Aku juga berdoa mcm org lain...
Apa yg x kena dgn usaha ku selama ini???
^
^
^
Mungkin Allah sedang menguji aku...
Menguji sejauh mana aku akan terus berusaha...
Menguji sekuat mana aku terus bersabar...
Menguji seteguh mana aku berdoa kepada-Nya...
^
^
Ya Allah...
Kau berikanlah aku kesabaran dan kekuatan dalam menempuhi hidup ini....Amin...Amin...Yarabbal...Alamin....

Set Pearl+Kristal FOR SALE

Ini entry adalah Sticky Post Cap Gajah Duduk...
*** Merupakan segmen Iklan seniri okae...bukan Iklan yang ditaja oleh mana2 pihak...hikhik ;p ***
Sila scroll di bawah utk entry terbaru
^
^
Set Rantai Pearl Air Masin
RM250










Set Rantai & Gelang Kristal
RM45














Set Rantai & Gelang Pearl Air Tawar +Kristal Sabah
RM60













Rantai Pearl Air Masin
RM100




Brooch Kristal Sabah Berjuntai
RM30


Set Gelang & Rantai Pearl Air Tawar Untuk Kanak-kanak
RM30
Jam Bertahta kan Kristal Sabah
RM45
Gelang Pearl
RM30














Sekiranya ada sesiapa yg berminat...
Just call or sms saya Azie 012 634 6852
Harga boleh dirunding okae ;p
Postage later on kita kasi runding okae ;)

Napa Perlu Sedey???

Blogwalking pepagi ni singgah kat blog akak Citarasa Rinduan
Wah...bestnya la Serina anak Dato' Chef Wan da pun bersalin baby girl merangkap anak ke2 Serina
Kawin x sampai 2taun da ada anak 2....
Bestkan murah rezeki camtu ;p
^
^
Kalo la da kawin 4taun mcm kami nih...
Patutnya da ada dlm 3,4org camtu ar lebey kurang kalo murah rezeki kan???...
Huhu...mula la tetiba rasa sedey nih... ;(
^
^
Dulu kan masa muda remaja...
Berangan la kalo kawin nak cpt dpt anak...
Pastu nanti anak ngn mak nampak mcm adik n kakak je...ecewahhhhhhhhh....
Itu berangan ja la ekk...hikhik...
^
^
Hakikatnya skrg ni da umur 29tahun...
Anak sorang pun x dak lagik...
Nampaknya mmg angan2 tu tinggal angan2 ja la kan???
Apapun...suma tu qada' n qadar dr Illahi...
X guna nak menyalahkan takdir...
Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya...
Sebagai manusia...kita harus akui bahawa tak semua yg kita impikan akan bisa jadi kenyataan...

Monday, January 23, 2012

Dania Oh Dania ;)

Dania Oh Dania...
Dunia kami suami isteri sgt ceria dgn kehadiran ini budak tecik...
^
^
Kalo la family Dania nih nak kasi kami terus pun...
Mmg kami nak sgt2...hikhik
^
^
Ayooooo...
Bengong ka apa acik nih???
Mana ada org nak kasi budak tecik secomei nih...huhu
Ehhhh...acik igt ini budak tecik aiskrim,choki2 yg bole dibeli kat kedai ka???...hikhik....
^
^
Alkisahnya begini la hari kami kalo x da si Dania nih...
Sgt sunyi okae...
Bukanlah hidup ber2 nih x bahagia...
Cumanya  sunyi2 gitu ;(
^
^
Kan best kalo tetiba ada org letak baby kat luar umah kami nih...
X yah nak cari2 da...huhu...
Lagipun bukan sng nak cari baby yg org na mo nih...
Kalo ada org yg susah2 pun susah da dorang nak kasi...
Ada sesetengah tu siap demanding lagik tue...
Kuasa duit kan skrg nih???
^
^
Acik laki bini nih bukanlah berduit sgt...
Tapi utk mengasuh, mendidik anak dgn penuh kasih sayang bukanlah satu masalah pada kami...
Org kata kalo byk duit, kaya-raya pun belum tentu dpt memberikan kebahagiaan kan???
^
^
Bila la kami akan hidup ber3???...bukan ber2 selamanya...
Tapi kalo itu yg ditakdirkan...
Kami redha ja la...
Mungkin Allah tu lebih mengetahui apa yg terbaik utk kami laki bini kan???

Peel Budak Tecik

Sejak baik demam ini budak tecik...
Selera si tecik nih adalah berkurangan gitu...
Makan pun shikit2 je...
Kalo dulu mknnya mak aihhhhhh.... 
Berselera sesangat...
^
^
Acik nih punya la buat mcm2 bubur kat dia...
Kdg bubur nasi ayam...
Kdg bubur nasi udang...
Kdg bubur nasi ikan bilis...
Pendek kata menu ari2 tu lain sesajo...
X dilayannya...hukhuk...
Tapi skrg nih...kalo makan whipped potatoe KFC...
Ohhhh...non stop makannya...
Mmg favourite Baby Dania la tu...hikhik...
Ayam, potatoe wedges...
Sumanya di layan...
Agaknya selera bertambah kot bila bwk pi mkn luar camnih...
Mungkin environment pun memainkan peranan jugak agaknya kot...hikhik...
Tapi matilah acikkkkkkkkk camnih kalo nak bwk mkn luar sesajo....hukhuk ;(...hiihii ;)....
^
^
Ala..biasa la tu kan...
Budak2 nak membesar kata ko...
Mcm2 la peelnya tu...
Tapi acik nih x layan sgt...
Paksa jugak si tecik nih makan walau apa cara sekalipun....hikhik ;p
Mkn kat luar pun bukannya elok sgt kan...
Kalo sekali-sekala tu x pe la jugak...
^
^
Dania...Dania....Nasib la Auntie n Uncle nih shayang shangatttttttt kat Dania ;)

Sunday, January 22, 2012

Without U Baby

Wah...tajuk entry mmg hebat sungguh kan???...hikhik
Geli bebenor acik nihhhhhhhhhh...haha ;p
^
^
X da la nak menjiwang ngn Hubby acik yg langsung x romantik tu...
Ada time ja romantik laki ceq tue...haha...(ehemmmm....paham2 ja la ekk...hikhik)
^
^
Tadi Baby Dania da balik...
Auntie dia cuti lagik...
Selasa malam baru dtg coz time tu Auntie dia keja malam...
Jadi...sebagai laki bini yg x dak anak...
Mmg sgt sunyi la kalo x da ini budak tecik...huhu...
^
^
Anyway...
Bab anak nih...
Da na mo da fikir sgt...
Usaha ja mana yg patut...
Yang lain terserah kepada Yang Maha Kuasa....
^
^
Life must go on kata ko ;p

Saturday, January 21, 2012

Apa Ke Halnya Nihhhhhh

Betul merungsingkan la...huhu...
Smlm ada cecair coklat cair setompok...
Pagi ni lak sama juga cumanya bukan setompok...
Sgt byk okae tapi langsung x da ketul2 coklat mahupun darah...
^
^
Apakah ini???
Plz la berhenti mempermainkan dakuuuuuuuuuuuuu... ;(
^
^
Ada sesiapa yg pnh alami masalah mcmni???
Sila kan share ya kwn2 kalo pnh alami simptom yg sama mcm saya nih....
X pnh saya alami mcmni...
So sedikit riso la ati nih...huhu

Friday, January 20, 2012

Toing...Toing...Toing

Toing Toing...
Since drpd pagi tadi kepala ni ting tong ting tong...
Petang tadi tetiba pas tertido bersama Baby Dania...
Tgk2 ada brownish sikit (Last peod 13/11-21/11)
Sikit je pun...huhu...
N until now...
Kepala still jugak ting tong ting tong...
Rasa cam nak muntah pun ada....
^
^
Igt nak kuar pi beli brg kat supermarket...
Tapi cam x jadi ja...
Hubby lak baru pi keja...
Takut japgi tgh2 drive...
Tetiba lak kepala ting tong x hingat...
X pasal lak dok sepital...
Itupun kalo selamat la...hikhik...
Kalo x selamat kang innalillah la pulekkkkkkkkkkkk...hikhik...
 ^
Apapun...Al-Fatihah buat Arwah Izwan Pilus...
Sure ramai yg da tau pasal nih kan???...
Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...
Aminnnn

Sunyi Kalo Ini Budak Tecik X Da

Sejak saya ngasuh ini budak tecik...
Hidup kami suami isteri mmg sgt sunyi kalo x ngasuh si baby nih...
Biasa la kalo time Auntie si Dania nih cuti...
Makanya saya pun turut cuti ngasuh Baby Dania
^
^
Patutnya kalo off day mesti la suma org shukeeeeeeeee kan???
Tapi bukan pada saya....huhu... ;(
Sgt x shukeeeee kalo Auntie Dania cuti byk ari...
Coz selama itu lah kami akan menanggung rindu yg mendalam disebabkan si tecik nih...hikhik
^
^
Ohhhh okae...
Latest news yg buat suma org rasa marah skrg ni...
Adalah kes 2baby yg mati tersedak di pusat asuhan kanak2...
Sapa yg harus dipersalahkan???
Itu bukan bidang kuasa kita semua....
Mungkin salah si pengasuh?
Atau sudah memang itu yg ditakdirkan Allah swt...
Wallah hualam kan???
Kalo x da sebab pasti tiada juga akibatnya...
Wahhhhhhh...apa la acik nih merapu pepagi nih???
Haha...sila abaikan kalo x shukeeeeeeeee...hikhik
^
^
For me
Saya jaga Baby Dania nih mcm anak saya sendiri...
Saya cuba menjaga dia dgn penuh hati2...
Keselamatan of coz itu yg paling diutamakan...
N moga2 Allah membantu saya...
Supaya saya x menyebabkan atau membuat sebarang perkara yg boleh menyebabkan sebarang perkara yang x elok berlaku...
Aminnnnnn....
Aminnnnn....
Yarabbal Alaminnnnnnnn

Thursday, January 19, 2012

Rindu Ini Budak Tecik

Da brapa ari x ngasuh Baby Dania...
Kami suami isteri of coz la tersgt rindu sama ini baby girl ;p
Now I'am waiting for her...
Arini acik nih ngasuh si budak tecik nih sampai jam 9malam...hikhik
Sungguh x sbr okae nak tunggu kedatangan ini budak tecik ;p
^
^
My Hubby dr jam 8am tadi kena jaga booth PDRM kat small karnival kat Pekan...
Sempena Hari Peladang kot...hikhik...
Dgr2 cita satgi masuk kat TV1...
Skrg ngah ngadap TV la...
Manatau cinta hatiku masuk TV japgi...hehe ;)
Overkan acik nih????hikhik...

Wednesday, January 18, 2012

Papa Mama ;p

*** Ermmmmmmm...sila abaikan purse saya yg berdanok tu yaa....hikhik *** 
^
^
Kepada semua kwn2 yg bergelar Mama Papa...Ibu Ayah...Mummy n Daddy...
N sewaktu dgnnya...
I'am sure that saat yg paling indah...
Semestinya saat pertama baby anda menyebut....Ma...Ma....Pa...Pa...kan????
^
^
Saya of cozla belum ada peluang tu...hikhik...
^
^
Tapi skrg kami suami isteri rasa tersentuh sgt sbb Baby Dania ni panggil kami Ma...Ma...Pa...Pa....
At least merasa jugak kami kan walaupun bukan anak sendiri ;p...
^
^
Bayangkan la...
Kdg2 tu Baby Dania nih dok melayan perasaan dalam buai dia...
Kalo dia diam mmg dia dok dlm tu..
Time tu saya mandi n Hubby tgk TV disamping jaga Baby Dania yg dlm buai tu la...
Nak mintak turun pandai dia buat suara sedey panggil...
Pa........Paaaaaaaa....
Hubby kata x sampai hati trus bwk dia turun dr buai ;)
^
^
Kalo saya tinggal ber2 ja dgn Baby Dania...
Letak la dia dlm walker itupun kalo dia in a good mood lorrrrrr...
Bayangkan nak pi kencing pun ikut sampai muka pintu...bukan muka buku eihhhh...hikhik...
Nangis2 panggil Ma...Ma...
Ate kencing pun makcik nih tutup sebelah pintu ja supaya Baby Dania nih nampak muka I...
Tapi tetap nangis jugak dia...hikhik...
^
^
Da tu pandai lak cover2 si tecik nih...
Kalo depan Auntie dia mmg dia x panggil kami Mama Papa...
Agaknya dia tau kot kalo Auntie dia dgr pasti Auntie dia meroyan dibuatnya...hehe ;)

Tuesday, January 17, 2012

Feel Ngandung Le Tak???

Begini la  kalo org x da rezeki nak ngandung...
Tingin lak nak pakai baju ngandung...
^
^
Ehhh..x la...
Camni alkisahnya...
^
^
Ada la terbaca petua someone kat FB...
Dalam group Inginkan Cahayamata Tapi Rezeki Belum Ada tue ;p...hikhik...
Antaranya adalah pakai baju orang yang ngandung x silap...
^
^
Jadi apalagik...
Ada kwn saya kat sini preggy...
Ateee dgn lajunya acik nih mintak pinjam la sama dia...
Dan2 tu juga si kwn nih antar kat umah saya...
N...dan2 tu juga la saya pakai baju ngandung si Esha tue...hikhik...
Ohhhhh..tapi x la acik pakai di depan kwn acik tue...haha...
Cumanya buat pakai di dalam rumah ja...
Nak kuar umah sapu sampah pun siap cover2 lagik tue...
Coz segan kan ngn jiran....hikhik...
Org x ngandung pakai baju ngandung...
Kan malu acik nanti...hakhak ;p
^
^
Ala...saja je mencuba petua nih..
Ne tau...
Tetiba masin mulut si Baby Dania tue...haha ;p
^
^
Ada gak petua lain yg katanya...
Kalo ada kwn/sedara bersalin...
Curi lampin ka pampers cengitu...hikhik
^
^
X kan bini polis pun nak mencurik????..hehe ;)
*** Ehhhhh...papa...curik lampin n pampers anak kwn/sedara....le masuk penjara x???...hikhik ;)
Haha..kan acik nih mmg over gituuuuuuu...
Sila jgn layan kesengalan acikkkk  ni eihhhhhhhhh ;p

Saya Bukan TTC

Kepada rakan2 TTC...
Jgn salah anggap okae...
Bukan bermaksud saya x mengaku saya bukan golongan TTC mcm kwn2 semua...
Cuma...
Saya malu untuk mengaku yang saya jugak mcm kwn2 TTC yg lain...
Sbb TTC nih lebih kepada anda yg berusaha keras utk mendapatkan zuriat ;p
^
^
Pada mereka yg kurang faham apa tu TTC...
Elok la saya bagitau yg TTC itu adalah Trying To Conceive ;p
^
^
Ok la...biarlah saya terangkan kpd kwn2 semua...
Kenapa saya x berusaha keras utk mendapatkan zuriat???
^
^
Saya hanyalah seorang surirumah...
Hubby saya pun hanyalah anggota polis yang berpangkat rendah ja pun...
Jadi...usaha kami pun ala qadar ja la...
Org kata ikut kemampuan gitu...
^
^
X yah la kwn2 nak sedey2 sgt okae ;p
Saya x sedey pun...hikhik
Mungkin sbb da semakin redha kot...hehe ;)
^
^
Ermmmmmmmmm...Bukan  la maksud kami x usaha langsung...
Cumanya kami lebih banyak usaha cara tradisional  gitu...
Kalo secara moden pun sikit2 ja la...
^
^
Apa yg berlaku pasti ada hikmahnya kan...???
Manatau mungkin taun depan Hubby saya da sah jawatan baru nak ada rezeki zuriat...
Siapa tau kan???... 

Monday, January 16, 2012

Sekejap Cuma Di Weston

Ikutkan mmg byk gmbr yg nak diupload kan untuk entry nih...
Tapi x tau la ngapa jadi mcmni...
Lately nih mcm susah sgt nak upload gmbr kat FB n blog...
Tu yg secara autonya malas nak update blog kalo x da gmbr...
Mcm bosan ja kalo update blog tanpa gmbr nih...huhu...
Setuju x kwn2???...hikhik
^
^
Sambung balik...
Ohhh..hari Sabtu lepas kebetulan Hubby off...
Jadi kami plan la utk bwk Baby Dania nih jalan2...
Tapi idak la jauh bebenor pun kami pi...
Setakat ke Weston ja kami pi...
Weston dgn Sipitang x la jauh mana...
X silap x sampai sejam pun perjalanan gitu...
^
^
Walaupun kami pi Weston x la lama mana...
Tapi sbb pi bwk si Baby Dania nih...
Makanya hari kami pada hari tu adalah sgt enjoy gitu ;p...
^
^
Kat sana adalah sorang Makcik yg keja kat situ...
Rajin lah dok interview kami...
Dia tanya kami...
" Anak sulung ka nih... "
Kami jawab ja ya...
Senang ceritakan???...
Nanti kalo kami kata bukan...
Byk pulak ceritanya...
Nanti tanya itu ini la...
Kan pening kepala acik nih nak cita panjang lebor...hikhik....
^
^
Tapi ramai kwn2 kat sini ckp...
Kalo kata anak kami...
Org mesti percaya...
Sbb kata kwn saya...
Bentuk bibir Baby Dania mcm saya ;p ...
Errmmmm...Loveaqsha...hg da belek abis2 ke utk kepastian ttg nih???...hikhik
Ada juga yg kata...bentuk muka Baby Dania nih cutting 4segi mcm saya..
^
^
Begitulah antara comment kwn2...
X kisah la apa pun yg org kata...
Kami sedar...
Kami nih hanya menumpang kasih Baby orang....huhu...
Hahhhh...tetiba ja acik rasa sedey nihhhhhhhhh...hikhik..

Sunday, January 15, 2012

Cibok Ja Budak Tecik Nih

Beginilah kan kalo ada anak tecik...
Jgn hrp la ko dpt nak on9 dgn senang hati...lalalala
^
^
Acik nih kalo ada Baby Dania nih...
Mmg idok la dpt nak beron9 sakan...hikhik...
Slalu pun kalo nak on9 mmg acik nih tunggu time Baby Dania nih tido...
Kalo idok pun time Baby Dania nih da balik...haha
Kira time acik nih abis ngasuh la baru dpt beron9...hehe ;)
Itupun kalo x da keja apa yg nak dibuatkan...dan...
Acik idok keletihan la baruuuuuuuuu acik on9...hakhak ;}
^
^
Apapun...
Sehari kalo x on9 mmg x sng duduk dibuatnya...
Hidup sgt la rasa x lengkap gitu kalo x on9 ;p...
N bila beron9...
Perkara yg paling wajib adalah berFB n berblog...
Kwn2 camne pulak???hikhik
 

Sonok Gak ber MoneyDrop ;p

Hikhik...Sonok gak ber MoneyDrop smlm kat Astro Ria ;p
Arini bersambung lagi 2nd game dgn soalan ke-3 dgn saya masih mengekalkan 1juta gitu...haha...
Yo yo oooo ja kan acik nih????hikhik ;)
Masa 1st game semalam...
X sangka jugak tersenarai antara pemain terbaik..haha...
Sila jgn muntah hijo okae ;}

Saturday, January 14, 2012

Slamat Pagi Di Pagi Sabtu

Kalo da namanya pagi...
Gmbr pun sure berbaju tido la kan???hikhik...
Tapi kan kalo x pi mana satu hari saya lebih selesa berbaju tido...
Tapi idak la dgn baju yg sama dipakai malam smlm tu...hehe ;p
^
^
Kebetulan arini Hubby off...
X tau nak pi mana...
Lain la kalo dulu dok kat KL kan???
^
^
Ni kalo nak pi KK...
Mau dkt 3jam jugak ;p
^
^
Hubby baru ja tido coz tadi jam 7pagi baru balik keja kan...
Tunggu la Hubby bangun satgi baru fikir mo pi mana ;)
^
^
Bosan juga kalo memerap di rumah ja...

Friday, January 13, 2012

Ramai Yang X Sabar Mo Tunggu BR1M ekk ;p

Bayaran BR1M bermula 15 Januari

KUALA LUMPUR – Pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) akan dilakukan selama dua bulan bermula 15 Januari ini dalam bentuk baucar tunai, kata Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah. Ahmad Husni berkata, majlis penyerahan baucar kepada pemohon yang berjaya akan diadakan secara berperingkat-peringkat di seluruh negara.

“Ini bagi memastikan pembayaran dapat dilaksanakan secara tersusun dan lancar agar tiada keciciran kepada pemohon yang layak menerima bantuan,” katanya dalam satu kenyataan di sini semalam. Menurut beliau, semua pemohon BR1M akan dimaklumkan mengenai keputusan permohonan melalui pos.

“Dalam tempoh itu, setiap pemohon yang berjaya akan menerima surat pemakluman masing-masing secara berperingkat-peringkat dengan disertakan tarikh dan tempat majlis penyerahan baucar diadakan,” jelas beliau. Katanya, pemohon juga boleh menyemak status permohonan mereka dengan menelefon talian hotline 1-800-222-500 atau 1-300-88-3010 mulai 16 Januari ini.

*** Ada antara kita yg dah dpt surat tu tapi bagi yg belum dpt tu byk2 sabar la ya...Saya pun lum dpt lagik...hikhik... ***
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...