Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Saturday, September 13, 2014

Hohoooo Ooo Balik Kampung


Last kami balik kampung..bulan 1 ritu...berpantang Qaseh...n syukurlah cuti hubby approve utk raya haji nih..Makanya le la buat aqiqah Qaseh skalik nanti..hihii...Alhamdulillah...

Untuk raya haji ni..apply waran tiket la..Rugi kalo x guna..Sekali staun je pun dpt advantage ni khen so haruslah apply tapi khen..pelikssss la pulekkksss ngapa waran tiket AIR ASIA pulak..slalunya MAS..so sadddd..sbb iolls lebey prefer MAS sbb MAS lebey selesa n pramugari/pramugara lebey friendly.. Walaupun isu MH370, MH17 mmg  memberi kesan yg mendalam kpd negara kita..x kisah pun sbb kalo da ajal tu..dimana2 pun akan berlaku khennnn???. Tak lambat dan x lewat sesaat pun..

Tapi nasib la waran tiket AIR ASIA dorang x bagi yg low fare punya..siap kasik yg FLEXIBLE punya tiket..da siap2 ada baggage 40kg utk 2org..siap ada meal..siap seat pun free n travel agency siap da pilihkan seat no 1 lagi ko..depan sekali la seat kami tu kan??? haha..Maybe sbb ada baby kot so dipilihnya yg depan sekali..kihkihkih..Seat pun tepi tingkap..I Likeeee...Aku mmg naik flight aku suka dok tepi tingkap...hehe..

Pastu skrg dok berhrp, jgnlah baby aku berak masa dlm flight..huhuu..sbb toilet sgt kecik n susah nak move kot dlm toilet..ke aku yg gumukkkk sampai susah nak move dlm toilet flight???...hahaha...Besar lagi tau toilet dlm KTM...hihiiii..Hubby aku kata, x kan nak toilet mcm bilik hotel kot..Padaiyappa betul kan aku nih..hihii...So korang, ada any tips x mcmana nak buat kalo baby berak dlm flight???...ke haruskah aku buat2 x tau je kalo taik anak aku semerbak mengharum all the way tu???hikkksss..

Story pasal toilet flight nih..buat aku tergelak tau..Korang caya x selama 5taun dok naik flight tiap taun..aku x pernah guna toilet tau..2jam lebey dlm flight, le je aku bertahan..mihmihmihhhh...cuma yg bulan 3 balik Sabah balik ritu yg x tertahan sgt...hihikkksss..Ok..meh aku story sikit kejadian masa dlm flight bulan3 ritu..lallala..

Pas hubby aku gi toilet..Aku plak nak pi so menghala la ke belakang. Aku sbnrnya x tau kat mana toilet..Sengal x?..Masa tu pramugari tgh buat apa tah..aku pun tanya la..

" Miss..toilet kat situ ke? " sambil tunjuk ke arah pintu kuar...
Blur2 je aku..huhuu..

Pastu pramugari tu jawab..

" Tu pintu keluar cik "..sambil tunjuk pintu toilet

Haha..sengalkan aku??? Tapi x pulak aku rasa malu cuma bila aku masuk toilet, aku gelak seniri la..hihii...Mcmana la aku selenga camtu kan???...kihkihkihhhh...

Haaaa..sampai situ la cerita aku yg sgt mengesiankan itu..wootwoott..Sgt x sabar nak menunggu 1hb Oktober ok!!!..Kali ni turun kat Airport Penang..Malas la nak turun KL tambah da ada baby nih..Kalo Penang nak balik ke kampung aku Tepeng baru dlm sejam lebey jek...Dekat banyakkkkk berbanding KL-Tepeng... 3jam tu..huhuu..Sian baby aku nanti travel jauh2 khennnn..hihii..

Ok la korang..panjang beno bebelan aku nih..kang muntah ijau plak korang..hihii..
Selamat malam n Assalamualaikum....






2 comments:

  1. dr kk mmg tak ada flight mas direk to penang..yg ada air asia shj..
    slmt beraya haji kat kg..
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aar sis..tu la kwn ckp mas x da direct tp bagus jgk la camni..kalo ke kl..da nak tunggu flight ke penang plak..sian baby nanti travel jauh2..
      tq sis..hihio

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...