Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Friday, September 9, 2011

Syg Sama U

Huh...shian lak kat my blog ni bila tuan tanah kedaung mati akal. Rasa cam x sampai hati nak buat blog ni bersawangan. Jadi bila difikirkan balik..haruslah update blog ini biarpun mood mmg nan ado n swing bangat sehhhhhhhhhh. Ohhh..saya da dpt keja di opis sub contractor ja pun...gaji yg dioffer tu tinggi la kalo kat Sipitang ni. Actually keja tu baru sebulan ditake over oleh kwn saya merangkap bini kpd Ustad di balai. Apabila dia benti secara mengejut beberapa ari lepas jadi Ketua Balai Hubby saya adjustkan saya utk ganti bini Ustad tu. Alhamdulillah la...Rezeki kan tapi hrp2 dpt lah saya bertahan. Risau juga sbb kwn saya tu benti pasal x cukup rehat sampai dtg sakit asma nya dgn begitu truk sekali. Keja adalah hari2 sampai 530 x silap n kena OT sampai jam 730...sabtu ahad keja sampai jam 430ptg...Ahad adalah double pay...huhu..risau juga takut x cukup rehat...n takut x dpt nak manage rumahtangga dgn sebaiknya. Kata Ustad tu...dia suh kwn saya tu benti pasal mlm balik je keja trus mandi2, sembahyang pastu trus flat...bulan posa ritu pun sampai ari2 x masak dibuatnya. Balik pun da lmbt kan jadi hanya mampu tapau ja....Shian dia...at last sebulan ja dia dpt bertahan...X tau la saya boleh bertahan ke x...Apapun saya cuba dulu...Kalo x ok mungkin akan difikirkan semula...Semalam masa on d way mo tido...Hubby pun tau psl kwn saya tu jadi dia tanya..."camana..ok ke nak keja tu?"..saya hanya mampu jwb..."x pe la...cuba dulu mcmana..kalo ok, teruskan je la"...Jadi nanti on 15th baru saya start keja...patutnya harini saya start keja tp saya mintak runding utk start pada 15hb ni memandangkan Hubby saya da amik cuti 5hari utk jenjalan...ikut plan..kami mo pi Kundasang...hoiyeeeee ;p...cuti Hubby saya pun byk sgt lagi...taun lepas dia amik cuti pun masa balik Semenanjung amik saya tu...pastu ada gak saya ckp sama Hubby..."nampaknya  x le la kita balik raya haji nanti...ye la..barukan start keja..."...Hubby saya kata mintak la cuti...kata Hubby..."kalo x bagi cuti...benti je la"....Hubby mo amik cuti 20hari utk balik Semenanjung...huhu..tgk camana nanti sbb kwn saya kata susah mo cuti walaupun sehari..x tau la mcmana kan...x tau lama mana dpt bertahan keja kat situ nanti...just go through je dulu...Hrp2 ok la keja tu nanti...Aminnnn...Mungkin sbb tu la ramai bini2 polis yg x kejakan?...Polis ni cutinya x sama mcm keja2 lain..sekali cuti..hamikkkkkkkkkk kooo...x terkata arinya...Ateeee...bukan sng nak amik cuti...Itu psl bila amik cuti kdg boleh sampai sebulan...***Dekat setahun x balik kampung da ni...Rindunya kampung halaman n family terutamanya....

2 comments:

  1. aah. just give a try dolu. klu ok, buleh go on. if xok, nak wat camne kan..

    eh! kundasang tempat teh kan? bestnye! courier teh kundasang 1 buleh? he3..

    ReplyDelete
  2. tu la leez...tgk camana dulu...ya kot leez ada ldg teh...baru 1st time mo pegi nih..hehe..insyaallah leez..kalo ada rezeki leez..adalah tu..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...