Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Friday, April 17, 2009

Rindu kat Arwah Tok

Ini lah gmbr saya waktu kecik...x tau pulak time nih umur brapa...actually masa saya kecik2...x byk sgt gmbr yg ada...Ini je la antara gmbr2 yg adoooo pun...

Dulu masa saya kecik2...kalo x da sapa nak jaga...Mak Abah akan antar saya ngn adik saya Ashraf tu balik kmpg.Tok la yg dok jaga kami...Kdg2 tu Tok dtg umah jaga kami.Rindu sgt kat arwah Tok...sifat Mak mmg x jauh tumpahnya mcm arwah Tok...ye la...da Mak punya Mak.Arwah Tok meninggal masa saya Form1...terigt lagi masa tu Mak dtg ambik saya kat sekolah...Mak pulak le silap...pegi opis sekolah cakap nak cari saya...mak saya kata saya Form2...nasib salah sorang kwn saya perasan Mak saya time tue...dlm tgh dok sedih tu ada jgk lawaknya kan???

Sorry...gmbr ni x nampak muka Tok saya...rasanya ada kat umah Mak kot...nanti ada saya upload kan ekk...Rindu la kat Arwah Tok...tetiba lak bergenang air mata terigt Arwah Tok...Tok mmg penyayang orgnya...Kalau kami x dpt balik kampung...Tok sanggup tau dtg KL naik bas... Arwah Tok meninggal pun seminggu pas balik dr umah kami...Kalo nak tau...Arwah Tokwan pun sama...meninggal pas balik dr umah kami...masa tu taun 79...abg baru lahir time tue...tarikh Arwah Tok ngn Tokwan meninggal tarikh yg sama cuma tahun je berbeza...tapi Arwah Tokwan...saya x sempat jumpa sbb saya lum lahir lagi time tue...

Ok la...nanti cita panjang2,lagi bergenang air mata nih...customer pun naik pelik tgk mata saya merah dan berair mata...

Al-Fatihah....Semoga Arwah Tok2&Tokwan2 di tempatkan dikalangan org2 yg beriman...Semoga mereka bahagia di sana...Aminnnnnnn

Sempena ari Jumaat yg mulia nih...sedekahkan la Al-FATIHAH pd insan2 yg kita sayang yg dah pun pulang ke Rahmatullah


2 comments:

  1. Lau hg rindu arwah nenek hg aku pun rindu gak kat arwah nenek gmbk aku tue..
    Wlpn dia cm nenek yg jg dr bby tp aku lbh rapat ngan dia n sume mkck2 ku tue..
    Bila dia meninggal aku yg plg terasa sb kira aku yg 1st dia jg(org luar la)..
    Dh 2thun lbh dia meninggal tp sedih sb ms aku tnang xjmpt dia pastu siap dia kata "xpela nti zura kawin nenk dtgla"(dh mngalir airmata aku time nie)
    napela ko wat entry nie????
    (dh menangis teresak2 nie)

    ReplyDelete
  2. kiranya ok la tu...arwah tok aku meninggal masa aku dok sekolah menengah...x sempat nak tgk aku kawin...kan best kalo arwah tok aku ada lagi...x pe la...kita sedekahkan al-fatihah....da...lap air mata hg tue...kang banjir MIDA...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...