Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Sunday, April 12, 2009

Penatnya Arini

Arini...aku ngn hubby...my sis ina...pindah barang2 ke rumah Mak Abah.Along merangkap abg ipar ku...turut membantu...dan alhamdulillah...oleh kerana Along kerja bwk lori di Kilang Adabi...dapat la kami berjimat utk sewa lori...Penat yg x terhingga sgt..almaklumlah hanya kami ber4 yg pindah brg...X berapa hari je lagi kami kena let go biz dobi nih so kena clearkan mana2 brg personal...Tapi yg sedihnya...masa pindah barang tadi...1side kat peti ais calar teruk sgt tapi nak buat camne...angkat pun ber2 je...terpaksa redha je la...set bilik tidur pulak nampaknya terpaksa la kami jual jgk...x da space nak letak da kat umah Mak Abah.Ikut ati mmg syg tapi x pe la...next time da ada umah seniri baru beli lain tapi tilam x jual la coz adiah kawin drpd Mak Abah.So pasni aku ngn hubby akan tinggal di umah my parents itupun atas advice Mak Abah...Mak Abahkan da x duduk sini...at least bole la jagakan umah dorang...di samping kitaorg le simpan duit utk beli umah seniri insyaallah....Maybe sbb aku terlalu mengambil berat ttg Mak Abah,Mak Abah pun cukup amik berat ttg aku walaupun aku dah berkahwin...Mak Abah yg beriya2 x bagi kami cari rumah sewa...ikutkan hati mmg kami nak cari umah sewa tapi sbb nak jaga ati Mak Abah...kami turutkan jugak...apapun Terima Kasih Mak Abah...Walaupun ada org terdekat yg kata aku nih kaki bodek...anak emas Mak Abah...aku x kisah...yg pasti ALLAH tu Maha Mengetahui...mungkin bila seseorg tu berhati busuk...ada je pandangan yg x elok ttg org lain.Ntah la...yg pasti kita sebagai anak2...Jgn la bermusuh dgn Mak Abah seniri...Jgn pandang serong kpd org lain!!!Sebaliknya cuba nilai balik ttg diri seniri...Bukan mencari salah org lain....Hargailah Mak Abah anda...Tanpa mereka siapalah kita???

Akhirnya...dapat jgk beli Pisang Awak yg diidamkan tue...mmg sedap sgt...Pisang goreng lain x sedap...(jgn fikir lain pulak ye...)

4 comments:

  1. sedapppnye...nyum2..dah le ujan2 ni mmg sedap kalo dpt makan panas2~

    ReplyDelete
  2. tul tu...minum ngn teh o...kopi o...mmg sedappppp :)

    ReplyDelete
  3. wah siap ada grg2 lg..
    ingt smlm nk g jmp hg tp terlarat..bdn letih sgt..

    ReplyDelete
  4. lama da aku teringin nak beli kat area dlm umah kita...tmpt yg hg dok beli nasi lemak tu...sedap pisang goreng kat situ,samosa dia pun tapi samosa smlm x sedap :)...smlm baru berkesempatan beli pas pindah brg kt umah mak aku...lapar pulak...smlm x mkn nasi...sibuk sgt pindah brg

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...