Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Saturday, October 19, 2013

Ruang Tamu Umah Aku Kecik Jek

Kalo korang nak taukan..sewa umah aku sebulan RM300 arganya. Alhamdulillah...syukur dpt umah yg murah ni beberapa taun lepas...dlm 2taun camtu la da duk sini. Masa mula2 dulu, kami pernah hanya menyewa masterbedroom yang ada tandas sekali. Sewa bilik tu sebulan RM300...Pastu kami pindah ke sebuah rumah yang arganya RM500..Rumah tu rumah baru siap bertilled, 2bilik, 1toilet...tapi elaun rumah baru rm400++, belum masuk letrik, air lagik so gigih la kami mencari rumah yang lebey murah sewanya. Mujurlah ada kwn sekampung hubby yg bekerja sbg kontraktor di sini, info pd hubby pasal umah yg skrg kami duduk ni. Lega la cikit bila dpt sewa umah yg sewanya murah. Mcm tuan umah skrg ni, ramai kata pakcik tu cerewet tapi kami ok je ngn pakcik tu. Dalam ramai yg kata pakcik ni cerewet, aku puji sikap pakcik nih sbb beliau tak naikkan sewa tiap taun mcm kebanyakan tuan rumah kat sini. Umah yg skrg ni walaupun kecik tp ok la jugak sbb ada 2bilik, 1toilet tapi x bertilled la. Seratus lebey jugak la berabis beli tikar getah masa memula pindah masuk...hihi...Tak kisah la kan yang penting sewa bulanan x mahal but still selesa lagik. Kalo sikit2 tu biasa la kan?hihi...Btw, ramai la jugak kwn2 yg memuji kalo dtg umah...Cantik kata dorang...I likeeeee...hihi...tapi seriously aku ckp, umah kami simple seadanya je..Beli brg rumah pun yg basic2 aje. Tak la kami hidup bermewah2. Asal ada tmpt berteduh..sudah khennn???. Kalo byr sewa mahal2 pun, bkn jadi hak milik kita pun..hihih...

Pastukan, kalo korang nak tau..hahhh..sofa tu tuan umah yg punya. Mmg pakcik tu bagi penyewa guna. Memandangkan yg 1seater tu je yang ok, satu tu je la aku letak dlm umah..yang 2seater x brapa nak elok dipandangan mata makanya aku letakkan kat luar umah jek..haha *suka ati aku je kan?hihi...Pastu yang 3seater tu pun x bapa elok, me dont like so bagi jiran merangkap penyewa pakcik tu jugak la...Gila ke hape nak bagi org2 yang tak berkenaan kan???haha...Nak2 ruang tamu aku mmg kecik ya amat so better la dibiarkan lapang cenggitu jek supaya luas pemandangan mata. Bole guling ala2 hindustan *ye la tewwww...kihkihkihkih...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...