Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Monday, December 8, 2014

Ayam Ringkas Resepi Mama Mertuaku


Bahan-Bahan :
Seekor Ayam Kampung / Ayam Tua
Sebijik Kelapa
Semangkuk Cili Padi sebijik2
Semangkuk Serai yang dihiris halus
Setengah mangkuk lengkuas muda yang dihiris halus
Garam secukup rasa

Cara-cara :
Kesemua bahan disatukan di dalam periuk dan dimasak lama sampai sedang2 basah...means x kering sgt..x byk kuah sgt...
Faham ke tidokkk???hehehe...
Tapi lebey drpd sejam la masaknya..hikkkksss..

Korang try la..mmg ngam utk yg pencinta PEDAS...
Yummmmssssss!!!

Tapi yg dlm gmbr tu...lengkuas pun kaso beno aku hiris..Atenya, plan last minute picnicnya pun pagi smlm tu...tu yg kaso tu...pastu idok lebey 1jam pun aku merenehnya...hahaha..Punya nak cepat pi picnic kan...mihmihmihhhhh

Ok la..selamat mencuba ekk korang. Bahan2 simple jek cuma penat sikit la nak menghiris serai yg semangkuk tu..hahaha...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...