Home


NuffnangX

Kalo Suka Ngan Blog Saya..Sila La Follow Tapi Tak Da Paksaan Tau

**********Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu**********

Sila Tinggalkan LINK Anda Untuk Mudah Saya Jenguk Selalu

Monday, August 29, 2016

Donia BIGCUP Ku




Di kedai kecik ku with my baby n org kepercayaan Mommy Qaseh buat masa ni...mihmihmih...Dek disebabkan ada anak kecik..da mmg jarang la aku dok kedai macam dolu2 kala. Kesian jugak kalo bwk anak melepak kat kedai. Tak bebas dia nak mengexplore dlm kedai yg kecik...sudahnya dia mengaco la staff Mommy buat keja kan so it's better stay at home je la but Mommy still amik tau hal kedai la. Setiap hari sebelum staff nak totop kedai, harus la Mommy jenguk kedai tgk sales n tgk apa brg yg kurang utk berniaga for the next day nya.

Ada yg kata " syoknya jadi boss "...tapi sebenarnya tak la syok seperti yg di sangka kan. Jadi staff ni kita x perlu nak pikir..cukup ke duit nak restock barang?...cukup ke duit nak bayo sewa kedai?...Sbg staff kita tau..kita keja mesti ada gaji..Ada sales..x da sales tetap ada gaji. Kalo kita jadi staff pun kita mesti camtu jugak. Walaupun boss x da di kedai/opis sebenarnya dlm otak fikiran dorang ni x kan pernah stop thinking psl biz dorang lagi2 kalo income amat la membimbangkan. Dok la pikir mcmana nak survive supaya biz boley bertahan.

But be a boss plz ekk..jangan x bayo gaji pekerja walaupun income biz korang x ok. Pikir yg dorang keja nak mendptkan income..dorang pun ada komitmen dorang so don't ever take them for granted k. Tak baik tau makan kudrat orang mcmtu saja. Alhamdulillah so far aku x pernah x bayo gaji pekerja aku. Hopefully biz aku akan semakin ok...Seriously..mmg a bit riso dgn biz skrg..terlalu jauh beza dgn sales sebelum ni tapi aku akan cuba pertahankan biz kecik aku ni selagi termampu.

Chayok chayok Mommy Qaseh!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...